Farlig med pølser….

Hei!
Kom over dette på facebook hvor Verdens helseorganisasjon advarer mot å spise pølser : hurtigmat som pølser, hamburgere og bacon kan være kreftfremkallende.
Og så pølser som er så godt! Veldig kjedelig…….

 

Grill, pølser

Men det er ikke bare pølser og hamburgere som er helseskadelige: En rapport fra det Internasjonale kreftforskningsinstituttet som er en underavdeling av Verdens helse organisasjon konkluderer med at å spise behandlet kjøtt som pølser, bacon og kjøttpålegg er kreftfremkallende.

To skiver bacon per dag øker risikoen for tarmkreft  med 18 %.

Ifølge Verdens helseorganisasjon er Pølser nå i samme risikokategori som  tobakk, asbest og  dieselgasser!

 

 

#pølser #spisogspar #spis #spar #mamma #mammablogg #høst #norge #mat #blogg #hverdag #helse #livsstil

20 kommentarer
    1. Uff da. Det høres ille ut. Men nå er det jo farlig å leve også da:) Så jeg tror jeg unner meg en pølse i ny og ne jeg:) Fint innlegg da:) Fortsatt flott mandag ønskes deg:)

    2. syns det er helt crazy hvordan de får bearbeidet kjøttvarer til å bli like fælt som å røyke og asbest….
      vi sku sikkert spist mer naturlig og eg prøver,men eg liker ikkje så godt kjøtt as is….og veggismat liker ikkje magen min så godt…..dvs eg kan spise mat som også vegetarianere kan spise,men de spiser mye urter, krydder og soya tofu og endel bønner og linser etc som eg blir så elendig av…så da er det likssom fisk og egg igjen…..og grønnsaker og frukt selvsagt,men eg hadde nok blitt sylslank om eg sku levd så *sunt*
      Eg har store problemer med å holde på vekt pga store inntak av medisner som påvirker magen og hindrer opptak av næring. Derfor må eg spise endel animalsk protein….og pølser med fex bacon er mye kalorier i et lite måltid så det passer min dumme mage.

    3. ~Lin: Ja det er virkelig crazy…! Ja det naturlige er nok det beste, men det er ikke alltid det blir det i hverdagen… Det høres ikke lett ut med magen din som ikke tåler så mye… Håper den blir bedre .. 🙂

    4. Enda en grunn til å spise vegetar…Men akkurat pølser er det veldig lenge siden jeg sluttet å spise. Selv om jeg spiste kjøtt helt til for ett og et halvt år siden, så sluttet jeg med pølser etter vi var på besøk på en pølsefabrikk da jeg var rundt 20-var i skolesammenheng. …..:) Det gjorde et uutslettelig inntrykk.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg