Søtpotet-chips

Hei!

Igår prøvde jeg for første gang  å lage chips av søtpotet, noe jeg har lest og hørt mye om, men aldri smakt før. Dette viste seg  å være veldig godt, så dette kommer jeg til å lage igjen. Chipsen forsvant på et blunk så rakk såvidt å ta bilde av den før den var borte…. 🙂

 

Søtpotet-chips

en middels stor søtpotet

maldon havsalt

olivenolje eller annen god olje

 

Start med  å skrelle en middels stor søtpotet.

Jeg skar den i to deler og brukte en ostehøvel for å lage tynne potet-skiver som jeg la på et bakepaipir på stekebrett.

Strø maldon havsalt  og hell olivenolje over.

Sett  brettet i forvarmet stekeovn på 190 grader i ca 10 minutter til de har krympet og begynner å bli gyldne. 

Når de er ferdig stekte la kan chipsen  ligge litt på tørkepapir så oljen renner litt av. 

Så er det bare til å nyyyyyyte!

Håper det smaker 🙂

#spisogspar #blogg #chips #hjemmelaget #søtpotetchips #søtpotet #helse #livsstil #mamma #mammablogg #mat #hverdag #norge #februar #vinter #tirsdag

38 kommentarer

Siste innlegg