Protein-rik potetsalat

Hei!

Hjemmelaget potetsalat  er et viktig tilbehør sammen med grillmat, synes jeg. Denne potetsalaten inneholder mindre fett og mer proteiner enn mange av de potetsalatene du får kjøpt på butikken, så er derfor et sunnere alternativ. 

 

Ønsker dere en superfin  dag!

 

Potetsalat

2 – 3 middelsstore kokte poteter

ca 3 ss lett majones

ca 3-4 dl gresk yoghurt

1/2 purreløk

1/2 -1  eple (jeg brukte rødt)

litt gressløk

Smak til med havsalt

smak til med pepper

Kok  2 – 3 vaskete poteter. Når de er ferdig kokte hell ut vannet og  la de stå og avkjøles.

Skrell gjerne potetene om du vil (jeg beholdt noe av skallet på) før du skjærer  potetene  i mindre deler, gjerne terninger.

Skyll en halv  purreløk og  skjær den i tynne skiver. Bland den inn med potetene.

Vask eplet og skjær det i terninger, jeg brukte litt over halvparten i potetsalaten og resten skar jeg i skiver til pynt oppå.

Klipp litt gressløk og bland det inn i potetsalaten.

Bland inn gresk yoghurt og majones og smak til med havsalt og litt pepper.

Oppbevar potetsalaten i kjøleskap. 

Håper det smaker!

 

 

 

 

 

#potetsalat #mat #blogg #sommer #ferie #grillmat #middag #sol #hverdag #blogg #matblogg #mammablogg #mamma #spisogspar #blogglisten #matblogg #side2  #helse #livsstil #kosthold #proteinrik #Norge

22 kommentarer

Siste innlegg