Litt om det å være diabetesmamma

Hei!

Nå er det gått nesten to uker siden vi fikk beskjed om at Lille gull har fått diabetes type1. Livet dreier seg plutselig om karbohydrater, blodsukker og insulin. Så mye heller jeg ønsker at det var meg som fikk denne diagnosen, og ikke min datter, som bare er 9 år og må leve med denne kroniske tilstanden hele livet sitt….. Men det begynner å gli inn i hverdagen.  Jeg er spent på hvordan det vil gå i Januar da hun er tilbake på skolebenken. 

Idag har jeg lyst å skrive litt om det å være diabetesmamma og den store omveltningen i hverdagen vår.

Min datter er tøffere enn en Ninja (bildet fra karnevalet i fjor)

 

Du vet du er diabetesmamma når :

🎀 Du teller karbohydrater hele døgnet – selv i drømme!

🎀Du hele tiden bekymrer deg for om blodsukkeret er for lavt – eller for høyt!

🎀Du må stå opp flere ganger om natten for å sjekke blodsukkeret hos barnet ditt.

🎀Bekymrer deg sykt mye for fremtiden til barnet ditt ……!

🎀Du har insulinpenner i håndvesken.

🎀Du har blodsukkerapparat og druesukkertabletter i håndvesken.

🎀Du har en plastflaske full av kanyler (sprøytenåler) på kjøkkenbenken og i håndvesken.

 

🎀

Ønsker dere en superfin dag videre!

 

Klem

-Katrine-

 

 

 

#diabetes #mamma #mammablogg #karbohydrater #mat #helse #insulin #jul #hverdag #helg #Norge #familie #livet #uke

20 kommentarer

Siste innlegg