En god start på det nye året!

Hei og godt nyttår ❤️ 

Idag våknet jeg opp til skyfri himmel her i Bergen, så året starter bra! 

Det ble en rolig og koselig nyttårsfeiring på oss i går. Jeg er ikke spesielt glad i fyrverkeri, og det er ikke resten av familien heller så det ble ikke noe smelling på oss!

Blodsukkeret til Vesla svingte veldig igår på kvelden og natten, og det er kanskje ikke så rart da det ble en del mat – både søtmat og saltmat.  Selv om en gir insulin til hvert karbohydrat-måltid  så gir fettrike måltider sammen med karbohydrater en langsom blodsukkerstigning som er  bra for kroppen da en ikke ønsker en brå stigning, men samtidig  er det vanskelig å senke blodsukkeret i ettertid. Så måltider med mye fett bør en sette insulin etter måltidet og ikke før, som en egentlig skal gjøre.  

En spennende nyhet er at jeg fikk for noen dager siden en henvendelse fra en sponsor som er interessert i å bruke oppskriftene her på bloggen, så det er jeg spent på!

Nå gleder jeg meg til å ta fatt på det nye året – og det nye livet vårt med en diabetiker i hus, ikke minst,  og mange nye oppskrifter vil det selvfølgelig også komme her på bloggen.

❤️ 

Har du lyst å startet det nye året med deilige minipaier? Oppskrift  finner du HER

 

#spisogspar #blogg #matglede #helse #mamma #mammablogg #familie #nyttår #hverdag #diabetes #helg #søndag #uke #bilde #januar 

20 kommentarer

Siste innlegg