Deilig fargerik pasta!

Hei!

Først må jeg bare takke for alle de fine meldingene jeg fikk igår på mitt forrige innlegg HER, det setter jeg så uendelig stor pris på❤️ !

Jeg var på Meny igår og der  falt jeg  helt for denne fargerike pastaen. Så den MÅTTE jeg bare ha, og tenkte at dette var noe barna også ville like, for hvem liker ikke fargerik mat? Vi “spiser” jo med øynene!  Og det falt virkelig i smak. Dette er ikke fullkornspasta som vi pleier å ha til middag, men innimellom går det  vel greit, vil jeg tro.

Ha en flott fredag!

 

Pasta med kjøttdeig i tomatsaus og deilig topping

(4 porsjoner)

 

Kjøttdeig i tomatsaus:

2 ss olivenolje

2 pakker kjøttdeig, ca 800 gram tilsammen

1 glass tomatpure, 180 gram

litt vann

litt sukker

salt

grillkrydder

pepper

 

Pasta:

ca 250 gram Jakobs pasta

vann

litt salt

 

Topping:

1/2 rødkål skjært i skiver

1 rødløk

2 hvitløksfedd

1/2 squasj

1 spisspaprika

olivenolje

2 ss mateddik

litt salt

Start med å steke kjøttdeigen i olivenolje. Dryss litt salt, pepper  og gjerne litt grillkrydder over.

Når kjøttdeigen er gjennomstekt blander du inn tomatpureen og litt og litt kaldt vann til du får ønsket konsistens. Smak til med salt, pepper og litt sukker.

La dette småkoke under lokk mens du tilbereder  toppingen.

Vask og skjær opp alle grønnsakene og stek i olivenolje i  egen stekepanne.

Ha litt mateddik og salt over.

la det stå å små stekes på lav temperatur noen minutter til grønnsakene er myke.

Kok pasta etter anvisning på pakken.

Da er maten klar for servering!

Håper det smaker!

 

#spisogspar #blogg #matglede #helse #mammablogg #mamma #tips #oppskrifter #middag #pasta #uke #fredag #helg #hverdag #Norge

18 kommentarer

Siste innlegg