Supergod bringebærsmoothie

Hei!

Bringebær er så godt, og idag laget jeg bringebærsmoothie til barna mine da de kom hjem fra skole og barnehage. Smoothie er et supert mellommåltid, sånn som idag når en er litt sulten, men må vente en times tid til middagen er klar. Bringebær er sunt og godt og inneholder lite karbohydrater  som vi har en del fokus på nå når Vesla har fått diabetes type 1. 

Ønsker deg en flott dag videre!


 

Bringebærsmoothie

(2 store eller 3 små glass)

🌺 200 gram bringebær (gjerne frosne) (ca 10 gram karbohydrater)

🌺 400 ml kokosmelk (ca  8 gram karbohydrater)

🌺 1 ss melis sukrin

🌺 2 ts flytende akasie honning (ca 10 gram karbohydrater)

 

Totalt blir det ca 24 gram karbohydrater, jeg helte smoothien i 3 små glass, og da blir det 8 gram karbo pr glass.

 

 Skyll bringebær og ha de i en blender eller en mugge (som jeg gjør det, men da bruker jeg en stavmikser til å blende med) og hell kokosmelk og søtning oppi. 

Server og nyyyyyt!

 

Klem

-Katrine-

#spisogpar #blogg #matglede #helse #hverdag #helg #spis #mat #drikke #smoothie #bringebær #bilde #foto #oppskrift #tips #karbohydrater #sunt #godt #Bergen #Norge #mamma #familie 

20 kommentarer

Siste innlegg