Eggedosis med en ny vri

Hei!

Eggedosis var noe jeg spiste mye av som barn, det er enkelt og raskt å lage og smaker kjempegodt. Denne  eggedosisen har en ny vri som gjør den litt mindre søt. Jeg blander inn kesam med smak av vanilje eller lime, og har gjerne  friske bær som bringebær, jordbær og blåbær oppi også (bildet er fra sommer da pyntet jeg med rips).  Dette er en proteinrik og kjempegod dessert!

Kanskje dette kan være noe å kose seg med til påske?

Ha en nydelig dag! 

💗

Eggedosis med kesam og bær

(3 porsjoner)

1 egg

1 ss brunt sukker eller ca 1 ts sukrin melis (husk at sukrin er dobbelt så søtt som sukker!)

1 boks kesam med vanilje smak eller lime

friske bær  (jeg hadde rips og blåbær)

(Utgangspunktet for 1 porsjon eggedosis er et egg og en spiseskje med sukker.  Nå blander jeg inn en boks med kesam (enten lime eller vanilje) i eggedosisen og da gir det ca 3 porsjoner.)

 

Start med å mikse egg og sukker luftig og fluffy.

Bland inn kesam og pynt med friske bær.

Hell over i skåler eller glass og nyyyyyt! 

 

💗

 


 

 

 

 

 

 #eggedosis #egg #bær #kesam #vanilje #lime #mat #blogg #dessert #norge #hverdag #helg #mamma #mammablogg #helse #livsstil #spisogspar #spis #spar #proteinrik #eggedosis #helse #matglede #mars #påske #oppskrift #tips #foto #bilde

24 kommentarer

Siste innlegg