Jeg har en innrømmelse…..

Hei!

Det er noe jeg må fortelle…. Som egentlig er ganske flaut å si… Jeg kjenner hjertet dunke raskere bare jeg tenker på det!

Jeg har nemlig BIL-SKREKK! Jeg blir livredd bare med tanken på å øvelsekjøre!

LIVREDD!

Å sitte på i en bil går helt greit,altså, men tanken på å kjøre selv….. Gjør meg helt skjelven!

Dette begynner nå å bli et problem for meg og familien min. Det er nå mer nødvendig enn noengang tidligere at jeg også har sertifikat, ikke bare min mann. Heldigvis har han “lappen”, det er liksom det jeg har lent meg på siste årene, han kan ta ansvar for kjøringen…..

Men nå  som datteren vår på 9 år har fått diabetes type 1 er det enklest at vi begge kjører bil, for noen ganger må vi komme raskt til, feks visst hun blir dårlig på skolen og må hentes i full fart, da er det godt å ha sertifikat. 

Så nå må jeg bare ta grep og tøffe meg opp!

Sertifikatet MÅ jeg ha!

 

 

 

 

#spisogspar #blogg #sertifikat #bil #diabetes #kjøre #livredd #bilde #foto #hverdag #helg #mamma #mammablogg #helse #april #vår

 

 

19 kommentarer
    1. Trasig når en er redd for noe, uansett hva det er.Håper du får sparket redselen av gårde, og på sikt kost deg med øvelseskjøring i sommersol. Jeg skal krysse fingrene 🙂

    2. Kristin: Tuuuusen takk<3 Ja håper på det jeg også, er på tide nå å få lappen, jo lengre jeg venter jo verre blir det nok å ta den ..... 🙂 <3

    3. Vettu sånn hadde jeg også det. Det er 5-6 år siden jeg tok lappen og jeg var skjitredd. Det er i starten og så blir det bare bedre ettersom du mestrer kjøringa. Bare jump utti det og kom i gang. Det er liksom et nytt liv å ha lappen, man kan kjøre når man vil og hvor man vil 😀 <3

    4. frodith: Ikke du heller? Da er vi ihvertfall to. Da jeg bodde i byen så jeg ikke behovet for bil og sertifikat, men nå som vi bor utenfor byen med barn og i tillegg diabetes på toppen av det hele så må jeg nok bare hoppe i det! 🙂

    5. Uff..hører det er mange som sliter med det der..glad jeg tok lappen som ung..for kunne nok ha havnet der jeg også..etter å hørt og sette så mye rart..hihih..Fikk lappen på selvestet 18årsdagen..og tenk om jeg hadde strøket da…DET hadde ikke vært noe..hihih..lykke til! Dette klarer du..Bare du kommer igjennom noen timer..så blir det ikke så skummelt… 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja det er nok lurt å ta det så ung ja, og så på selveste 18 års dagen din! Bra du sto ja 😀 Ja det er vel best å bare hoppe i det! Tusen takk <3

    7. Hej!
      Är du kanske intresserad av en personlig bloggdesign eller drömhemsida som byggs upp efter dina egna önskemål? 🙂
      Glada hälsningar
      Kashma Izat

    8. Kjenner til følelsen. Jeg har lappen, men hater å kjøre bil! Spesielt på vinteren, men jeg gjør det! Og jeg greier det!
      Jeg er helt sikker på at du kommer til å greie det også! <3 Masse lykke til! 😉

    9. Åh det kjenner jeg til! Vil egentlig ta lappen før oktober… da begynner jeg på jobb igjen. Men er så enkelt å bare la samboeren kjøre. Men må innrømme det hadde vært kjempe greit å hatt den selv. Men har helt angst for å skal kjøre bil med en fremmed kjørelærer… lykke til! 🙂

    10. Det hadde eg og før eg tok lappen!! Hadde ikke lyst å kjøre, gadd ikke konse på kjøretimer eller noe…. Men dette er 14 år siden, og exen fra den tiden hadde mista lappen, så folk satsa på at eg skulle klare det før han fikk igjen sin…da klarte eg det sykt fort 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg