Batman kake: glutenfri langpanne sjokoladekake med hjemmelaget sjokoladekrem

Hei!

Idag hadde vi barnehage-gruppen til minsten på besøk, og det var virkelig kjempekoselig!  Jeg hadde jukset litt igår og bakt en  glutenfri sjokoladekake av en Toro pose. Kaken ble både saftig og god den, så all ære til Toro`s ferdigmat! Jeg toppet kaken med en lys hjemmekomponert sjokoladekrem som så ut til å falle i smak, og min mann sto for dekoren, som er  gul og svart sukkerpasta formet til Batman.

 

Sjokoladekake (Toro) med sjokoladekrem

(langpanne)

1 pose Toro langpanne sjokoladekake, glutenfri

Lag kaken etter anvisning på posen.

 

Visst du vil lage en langpanne  sjokoladekake fra bunnen av (IKKE glutenfri) finner du oppskrift på kaken HER.

 

Slik laget min mann Batman dekoren.

Hjemmelaget sjokoladekrem

(Nok til å toppe en langpanne kake)

 

150 gram mykt smør (romtemperert  visst du bruker ekte smør, eller feks olivero mykt smør)

300 gram melis

1 dl – 1,5 dl Oboy pulver (jeg brukte idag bare 1 dl Oboy pulver)

ca 2-3 ss melk

1 ts vaniljesukker (etter smak)

 

 Bland sammen ingrediensene  helst med en mikser.

Smør sjokoladekremen utover en avkjølt kake.

Sett kaken kaldt frem til servering.

Håper det smaker!

 

 

 

 

#spisogspar #batman #Batman #kake #Batmankake #sjokoladekake #langpanne #glutenfri #oppskrift #tips #mat #hverdag #bursdag #barn #helg #mai #sol #varmt #bilde #hjemmelaget #sjokoladekrem #lys-sjokoladekrem   

20 kommentarer

Siste innlegg