Blodsukker måling i karusell- anbefales IKKE!

Hei!

Idag har vi vært på tivoli med barna, og for første gang med diabetes som følge… Vi pleier alltid å ta KOPPENE når vi er på tivoli, og det pleier å være super-gøy både for store og små…..!

I dag da vi satte oss i koppen  kom jeg plutselig på at det sikkert var lurt å måle blodsukkeret på datteren vår (som har diabetes type 1 i ca 5 mnd), jeg tenkte vi sikkert hadde  tid til å måle så jeg hentet frem blodsukker apparatet fra vesken min og gav det til henne, og hun målte, akkurat da hun hadde fått blod dråpen på stimmelen til blodsukkerapparatet begynte koppen å snurre, og Herre- Min -Hatt som det SNURRET: hodene våre ble presset inntil seteryggen i koppen og jeg klarte ikke å snu på hodet engang. Ungene knep øynene sammen  og så ganske bleke ut.

Jeg klarte såvidt  å ta blodsukkerapparatet og se ned på det i all snurringen, og det viste 8,1 – HELDIGVIS! Tenk om det hadde vært lavt blodsukker  (!)  da måtte jeg nok ha prøvd å signalisere til  vaktene og bedt de om å stoppe snurringen……

Men vi snurret oss gjennom ca 5 grusomme minutter og klarte såvidt å stavre oss på bena og sjanglet ganske så bleke laaaaangt bort fra koppene…

Tror det blir en stund til neste gang vi tar koppene, for å si det sånn…. Men bortsett fra det var det veldig gøy å være på tivoli altså 😀 

Det er  så mange fristelser  på tivoli,  som gigantiske sukkerspinn i rosa og blå farger, datteren min hadde SÅÅÅ lyst på sukkerspinn, men jeg klarte heldigvis å snakke henne fra det, lurer på hvordan man doserer insulin til sukkerspinn….? Tviler på at vi hadde nok insulin med oss  til å dekke en slik sukkerbombe! Istedet gikk vi på Burger King. 

Dette var første gang vi var på tivoli med diabetes som følge, så neste gang vi skal opp i en karusell vil vi passe på at blodsukker er OK før vi  er i gang med noe snurring…..!

 

 

#spisogspar #diabetes #blogg #hverdag #helg #17mai #søndag #tivoli #helse 

10 kommentarer
    1. Likte tivoli som barn..og da gutta her var små..nå holder jeg meg unna..hehe.. Skjønner jo at dere tar en tur, men sikkert lurt å ha sjekka blodsukkeret før man snurrer i vei ja… Sukkerspinn ser bedre ut en det smaker syns jeg … <3<3

    2. annebe: Ja det er nok lurt å sjekke blodsukkeret før en snurrer i vei, men av og til så glemmer jeg helt diabetesen og planleggingen den krever, huff, men det gikk heldigvis bra. <3

    3. Man lærer av sine feil..herregud jeg syns jeg ser dere…:-/ Litt panisk….ja det var nok en koselig tur..men mye fristelser…

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hihi, ja det var jo ganske morsomt, ihvertfall etterpå, hehe 😀 Men har fått vite nå at sukkerspinn er ikke så fy-fy som jeg først trodde, og det er jo kjempebra 😀 Da blir det sukkerspinn på 17.mai :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg