Taco med en ny vri

Hei!

Terteskjell var det lenge siden jeg har spist, det må være noen år siden fatisk. Og for noen dager siden kjøpte jeg en pakke med terteskjell på butikken. Jeg ville nemlig prøve meg på noe nytt: nemlig terteskjell fylt med tacokrydret kjøttdeig, revet hvitost, guakemole, rømme og masse deilige grønnsaker til. Og dette ble virkelig kjempegodt og så absolutt en suksess hjemme hos oss!

Taco i terteskjell

(8 porsjoner)

 

1 pakke med terteskjell (8 stk)

1 pakke kjøttdeig (400 gram)

tacokrydder

ca 2 ss tomatpure 

1/2- 1 dl vann

tacokrydder

salt v/behov

 

tilbehør:

hvitost (revet)

salat

agurk

mango

avokado, salt, pepper og sitron saft til guakemole

gjerne tomater og løk også

rømme/ lett kesam

salsa visst det er ønskelig

 

Stek kjøttdeigen og tilsett tacokrydder, jeg hadde også 2 ss tomatpure og litt vann som jeg rørte sammen med kjøttdeigen, tilsett gjerne litt sukker også visst denne blandingen blir for sur.

Varm terteskjellene med bunnen opp etter anvisning på pakken.

Ta skjellene så ut av ovnen og fyll de med kjøttdeigen og gjerne litt revet hvitost på toppen, her satte jeg skjellene inn igjen i  varm ovn så osten smeltet lett og så var de klare til servering.

Lag guakemole og skjær opp grønnsaker du liker og gjerne frukt også, mango synes jeg er kjempegodt som tilbehør til en slik taco-rett.

Da håper jeg det smaker!

 

 

 

 

 

#spisogspar #blogg #matglede #middag #mat #taco #terteskjell #nyhet #matblogg #barn #familie #hverdag #ferie #sommer #juli #helg #torsdag

14 kommentarer

Siste innlegg