Hjemmelaget sukkerfri gele med kun 3 ingredienser – enklere blir det ikke!

Hei!

Fysen på noe søtt og godt? Da kan jeg anbefale hjemmelaget gele som lages med kun 3 ingredienser. Denne geleen er kjempegod og det beste av alt:  den er sukkerfri og veldig enkel å lage også!  I går laget jeg dette til dessert, om søndagene synes jeg det er ekstra koselig med en dessert etter middagen, og denne forsvant på et blunk!

Hjemmelaget sukkerfri gele

(4 – 5 porsjoner)

 

💗 5 dl konsentrert  saft, jeg brukte her FUN light Red berry crush

💗 5 dl vann

💗 10 plater gelatin

 

Tilbehør: vaniljesaus (Zero) eller hjemmelaget vaniljesaus oppskrift finner du HER.

 

Legg gelatin platene til  bløt i kaldt vann til de  myke (ca 5 minutter) 

Kok opp vann i en kasserolle mens du rører.

Skvis vannet av de myke gelatinplatene  og legg de oppi  den kokende væsken i kasserollen. 

Gi det et lite oppkok til mens du rører så gelatinen er helt smeltet inn i væsken. La det avkjøles litt (ca 10 minutt) før du har konsentrert saft oppi da den ikke skal kokes) 

Hell så over i en litt stor skål eller på glass slik som jeg gjorde.

Jeg fylte små glass med gele  da fikk jeg nok til 5 porsjoner.

Sett kaldt i et par timer til geleen er stivnet.

Jeg toppet geleen med jordbær og vaniljesaus.

Håper det smaker!

💗

 

 

#spisogspar #blogg #matglede #helse #tips #oppskrift #mat #dessert #sukkerfri #gele #godt #søtt #mandag #uke #hverdag #helg #mandag #uken #juli #sommer #ferie

6 kommentarer

Siste innlegg