” Riskrem” (lavkarbo)

Hei!

Cottage cheese har jeg oppdaget siste tiden, den kan brukes i og til så mye! Den er i tillegg proteinrik og inneholder lite karbohydrater. Igår hadde vi fårikål til middag og denne desserten som jeg laget med cottage cheese (den minner faktisk litt om riskrem). Jeg og mannen min synes ihvertfall dette var kjempegodt, og det beste av alt- det kan nytes med beste samvittighet når en er fysen på noe søtt.

 

Cottage cheese dessert

(ca 4 porsjoner)

1 stor boks cottage cheese, 400 gram (1,5 karbo pr 100 gram) 

2 dl kremfløte ( 2,9 karbo pr 100 gram)

ca 2 ss sukrin melis eller annen søtning (etter smak)

ca 1 ss vaniljepulver (etter smak)

 

Visp kremfløten til krem sammen med søtning og vaniljepulver. Bland inn en boks med cottage cheese med feks en slikkepott.

 

Bringebærsaus

200 gram bringebær (3,2 karbo pr 100 gram)

3 ss sukrin melis (eller annen søtning)

 

Kok opp bringebærene under omrøring.

Ha de så over i en sil med en skål under og press på bærene med en skje så sausen renner ned i skålen og frøene ligger igjen i silen.

 

Ha cottage cheese kremen i glass og hell saus på ved servering, jeg har her toppet med hakkete hasselnøtter.

Håper det smaker!

 

Klem

– Katrine –

 

#spisogspar #blogg #matglede #helse #tips #dessert #cottagecheese #lavkaro #lavkarbodessert #hverdag #helg #helse #tips #torsdag #høst #matblogg

 

8 kommentarer

Siste innlegg