Sukkerfri hvit fudge

Hei!

 Jeg hadde så lyst på fløtekarameller og  etter å ha snoket litt rundt på nette fant jeg noen oppskrifter på nettopp dette. I fjor laget jeg fudge med peanutter og bringebær på toppen- det ble veldig godt, men jeg noterte ikke ned oppskriften, så nå fant en oppskrift hos Caroline Berg Eriksen som jeg ble inspirert av, men jeg hadde ikke sukrin gold så da ble det sukrin melis istedet – og hjelpes dette ble søtt og godt! ADVARSEL: det er vanskelig å stoppe å spise de….! 

Hvit fudge

(ca 12-14 biter)

 

100 gram smør

2 dl kremfløte

3 ss sukrin melis, for brune fudge bruk sukrin gold

skivete mandler

maldon salt

 

Start med å smelte smøret.  Når smøret er smeltet tilsetter du fløten som røres inn. Bland inn sukrin mens du rører og gir det et lite oppkok. Skru ned varmen og rør hele tiden til den begynner å bli tykk og  litt seig.  Legg skivete mandler på et bakepapir i en liten brødform. Hell så over fudgen i  formen  og dryss over mandler og gjerne litt maldonsalt og sett det i kjøleskapet til det er helt stivnet, det vil ta noen timer så den bør helst stå over natten.

Oppbevar i kjøleskapet, eller nytes med en gang.

 

 

#spisogspar #blogg #matglede #tips #oppskrift #mat #lavkarbo #fløtekarameller #hverdag #helg #sukkerfri #godt #søtt #matfrabunnen #lavkarbokaramell #torsdag

 

 

19 kommentarer

Siste innlegg