Sjokolademousse – en sunnere vri (lavkarbo)

Hei!

Det er vinterferie og masse snø ute her vi bor! Idag har skal jeg prøve meg å stå på snowboard – håper jeg er like hel senere idag (haha!) 😀 

Men over til overskriften: sjokolademousse kan lages på mange måter og denne versjonen jeg deler her i dag  er en sunnere og sukkerfri vri med avokado, proteinpulver (kan sløyfes) og sukrinmelis. Jeg toppet  med friske bær, mandler. Vaniljesaus eller krem smaker også nydelig til denne moussen. Dette kan være både en energifull start på dagen, eller en deilig dessert. 

Sjokolademousse

(1 porsjon)

 

1 avokado (moden)

ca 4 ts sukrinmelis (eller annen søtning)

ca 2 ss kakao pulver

ca 1 ts vaniljepulver, eller vanilje proteinpulver (15 gram) ( OBS kan sløyfes)

1 ss Tine kremost, naturell 

 

Del avokadoen i to og fjern stenen, skrap ut kjøttet og bruk en stavmikser og til å blande alle ingrediensene sammen til en mousse. Smak til med søtning og kakao pulver.

Topp gjerne med friske bær og nøtter/mandler. Litt vaniljesaus eller en kremklatt til  smaker også godt.

Oppskrift på vaniljesaus finner du HER. 

 

Håper det smaker!

 

Ha en super ukestart!

 

#spisogspar #blogg #matglede #tips #oppskrift #lavkarbo #matfrabunnen #sjokolademousse #sjokolade #lavkarbomousse #dessert #frokost #mat #kos #hverdag #helg #sunt #godt #hverdag #uke #helg #lavkarbofrokost #lavkarbolunsj #lavkarbodessert #lavkarbosjokolade #enkel #keto

8 kommentarer

Siste innlegg