Lavkarbo chiapudding

Hei!

Chiapudding er kjempegodt og veldig enkelt å lage. Denne gangen har jeg toppet med bringebær og blåbær- saus. Jeg lager denne sausen enkelt ved å koke frosne bringebær og blåbær sammen med litt søtning (feks flytende natreeen eller sukrin gold) og når det er avkjølt heller jeg det oppå chiapuddingen.

Chiapudding

(1 porsjon)

200 ml kokosmelk 

2 ss chiafrø (= 1,3 gram karbohydrater)

litt sukrin melis eller natreen dråper til søtning

Topping: en liten håndfull med bringebær og en liten håndfull med blåbær søtet med natreen eller sukrin.

Du trenger også et glass med lokk eller feks et Norges-glass.

 

Jeg pleier å lage dette kvelden før så har jeg det klart om morningen dagen etter. Chiapuddingen trenger minst 2 timer på å få en fast pudding-aktig konsitens.

Bland sammen chiafrø og kokosmelk i et glass som har lokk feks et Norges-glass, smak til med litt søtning.

 

Bland sammen bringebær og båbær og gi det et lett oppkok, smak til med ønsket søtning. Synes du det blir for “suppete” etter din smak kan du enten helle av litt av vannet, eller tykne det med 1 /2  – 1 teskje med ohannesbrød kjernemel.  Avkjøl det og  topp chiapuddingen med bærsausen.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en god helg!

 

 

 

 

#spisogspar #blogg #matglede #helse #tips #hverdag #lavkarbo #chiapudding #lavkarbofrokost #helg #lørdag 

 

12 kommentarer

Siste innlegg