Vær obs på PayPal svindlere!

Hei!

Som noen kanskje har fått med seg  så har jeg blitt utsatt for en nettsvindel og bankkontoen min har blitt tappet for mer penger enn det jeg først trodde…

De har regelmessig tatt ut alt fra små summer på 10 -20 kr til 700 – 800 kr flere ganger den siste måneden……Kortet ble sperret med en gang jeg fikk mistanke om at noe var galt….

Tilsammen utgjør dette et økonomisk tap for meg på rundt 4000 kr – minst!  

Bilderesultat for money

Jeg betalte via PayPal (og jeg sjekket at det sto https på betalingssiden, da jeg er veldig redd for nettsvindel….) og nå har jeg googlet PayPal opp og ned i mente  og ser at det  advares mot  falske Paypal nettsider hos forbukerrådet! Det er mest sannsynlig det som har skjedd med meg….

Jeg bestilte  to gratis prøver på  hudkremer som heter Nuvagen og Oceane fra Livesupportcs.com  og betalte kun porto via Paypal 67 kr (trodde jeg!) Men istedet ble det trukket først en sum på 300 og en på 400, 67 kr  (!) så de 67 kronene ble gjort om til øre…!

En annen ting som også er rart er at de har sendt meg 6 kremer (3 øyekremer og 3 ansiktskremer) på kun 4 uker….Bare det er jo ganske mistenkelig!

Dette selskapet er veldig utspekulert da de tar ut forskjellige summer nesten daglig hos kjøper, og uttakene er ifra ulike land. 

Så best å være forsiktig med kjøp på nettet!

Igår var jeg først i banken og snakket med de og de var enige med meg at dette så ut som svindel. Etterpå var jeg på politistasjonen og anmeldte nettsvindlerne. Håper det ordner seg og,  jeg får pengene tilbake, dette er uansett utrolig kjedelig, tidkrevende, frustrerende og stressende!

Så pass på kjære lesere, det er lett for å bli lurt!

 

Politi_arkivbilde.jpg

 

Ha en fin kveld!

 

 

#blogg #paypal #svindel #hverdag #helg #økonomi #hudkrem #internett

27 kommentarer

Siste innlegg