Lavkarbo grøt

Hei!

Jeg elsker grøt og lager meg ofte lavkarbo mandelgrøt eller rømmegrøt til frokost eller kveldsmat, men idag ville jeg prøve noe nytt så jeg kom frem til denne grøten jeg deler oppskrift på her idag- som ble kjempegod! Grøten er enkel å lage og tar under 10 minutter til den er klar til å nytes. Denne lavkarbo grøten minner meg mye om semulegrøt, så viss du liker semulegrøt kan det godt hende at du liker denne grøten også 🙂

All-focus

All-focus

 

Grøt

(1 porsjon)

 

25 gram mandel mel

2 ts Johannesbrød kjernemel (JBK)

ca 3 dl væske (jeg hadde 1,5 dl melk og 1,5 dl fløte)

1 liten sprut med natreen (eller annen søtning)

1 ss smør

1 /2 ts salt

 

Topping: bjørnebær, søtning, smør og kanel

 

Ha fløte/melk i en liten kasserolle og visp inn JBK og mandelmel, salt, smør og natreen (eller annen søtning) gi det et oppkok og når grøten er passe tykk (du kan justere med væske eller mer JBK  til ønsket tykkelse på grøten)  og server med din favoritt topping: idag ble det hos meg en smør-klatt, sukrin gold, kanel og friske bjørnebær.

 

 

 

#spisogspar #grøt #lavkarbo #mattips #lavkarbogrøt #hverdag #torsdag #tips #oppskrift #sukkerfri #glutenfri

22 kommentarer

Siste innlegg