Dagens mat-tips: Salat med crispy kikerter og mango

God tirsdag!

Idag går jeg bare rundt i pysjen…. Ble skikkelig forkjølet igår kveld og fikk i tillegg magesmerter og kvalme i løpet av natten, det tok noen timer før jeg skjønte at det var syrenøytraliserende jeg trengte, da fikk jeg endelig sove…. Vekkerklokken ringte kl 07, og jeg tenkte jeg bare skulle slumre litt i sånn ca 5 minutter, men det ble fort en time, og da hadde vi bare 15 minutter på å gjøre familien på 4 klare for dagen! For et stress! Men sånn går det når en ikke står opp når vekkerklokken ringer……!

Men over til dagens mat-tips:  Salat med crispy kikerter og mango.

Dette er en kjempegod salat proteinrik og med smak av både søtt og salt!

💗

💗

Salat med crispy kikerter og mango

(  1 stor porsjon )

 

1 pakke kikerter

1/2 mango

1/2 Isbergsalat

1/4 agurk

 noen tynne skiver parmesanost

et par jordbær

 

Dressing:

1 -2 ts honning

1 ts tabasco

1ss olivenolje

1 ts eddik

litt havsalt

 

Start med å vaske kikerter og legg de på stekebrett med bakepapir, dryss salt eventuelt annet krydder over og litt olivenolje. Bland alt litt sammen me en stekespade og sett inn i forvarmet ovn på 220 grader. i ca 15 minutter. Lurt å følge med og røre litt i de innimellom. Når de har fått ønsket konsistens er de ferdige. Så visst du vil ha de veldig crispy må de stå litt lenger i ovnen. 😉

Vask og skjær opp isbergsalat, jordbær og agurk.

Vask og del en mango i to deler. Skjær den ene delen  av mangoen i terninger og skjær de ut fra skallet.

Skjær med en ostehøvel tynne skiver med parmesanost.

Bland salaten i en salat bolle og topp den med crispy kikerter.

Bland sammen ingrediensene til dressingen og fordel den utover salaten.

Da er salaten klar for å nytes!

Håper det smaker 💗


 

 

#spisogspar #blogg #matglede #helse #tips #oppskrift #salat #mamma #sunt #godt #vår #mars #hverdag #helg #kos #foto #bilde
 

 

 

14 kommentarer

Siste innlegg