Første reise med diabetes på slep

God morgen!

Nå gleder jeg meg bare til sommerferie, i år er jeg ganske sliten, egentlig litt for sliten til å reise på ferie føles det ut akkurat nå. Det å være mamma til en med diabetes tar virkelig på, psykisk og fysisk. Man får aldri helt fri hverken når hun er på skolen (da jeg blir oppringt ca hver time, etter mitt ønske, altså!) eller om natten. Og det tærer på kreftene og hukommelsen  ikke minst, jeg har jo rene gullfisk hukommelsen nå, haha! Min mann er også svært sliten, selv om jeg er hjemme nå og tar meg av hjem og familie så har han nå tilsammen 3 jobber: gartner, kokk (100%) og tatovør. 

Vi skal snart reise til Hellas, her i Bergen er det både vått og kaldt så nå ser jeg frem til sol og varme! Det krever en del planlegging før en skal reise når en skal ha medisiner med ombord på flyet. Så disse dagene vil gå til å fikse alt som er nødvendig til reisen.  Etter at diabetes flyttet inn til oss og nekter å dra igjen (tro meg jeg har prøvd å jage “han” ut av huset flere ganger!!!!) så må vi bare godta at diabetes har kommet for å bli og prøve å gjøre det beste av det! Diabetes er en ganske så krevende gjest som du bare ikke kan late som ikke er der, “han” krever nemlig hele tiden oppmerksomhet dag som natt. 

 

Idag er minsten min hjemme fra barnehagen, har har noe som heter periodisk feber, som gjør at han har feber ca 1 uke hver måned, slik har det vært siden han var baby, og i natt begynte han å bli syk – igjen! Så det er nok å gjøre på med to syke barn, for å si det sånn 😉

Ja dette ble visst enda et “klagete dia-innlegg”

Ha en fin dag!

💗

 

 

 

#spisogspar #blogg #diabetes #reise #Hellas #hverdag #torsdag #syk #mamma #sommer #juni #diamamma

 

14 kommentarer
    1. Forstår at det er mye å passe på med diabetes! Kjæresten til mamma har diabetes type 2 og han ble lagt inn på sykehuset med ganske høyt blodsukker for litt over 2 uker siden men han fikk komme hjem etter 3 dager 🙂 Jeg ønsker deg og dine en fin dag 🙂 <3 Klem <3

    2. Det blir nok deilig med sommrferie, selv om du er for sliten egentlig. Når det får roet seg, blir det bra. Selvfølgelig litt spennende med diabetesen oppi det hele, håper det går bra <3

    3. Skjønner godt at dere blir slitne av det… bekymring for barna er den største påkjenningen man kan ha.. håper dere får kost der masse i sommer allikevel… Klem <3

    4. Som mor til et kronisk sykt barn så skjønner jeg bekymringene din, og særlig i starten, det tar en stund før alt går seg til.
      Tror det er viktig å legge inn tid til å gjøre andre ting og få litt annet fokus.
      Ferie er jo alltid bra, og selv om dere fortsatt må tenke på maten, insulin og blodsukker, så får dere en pause fra hverdagen og det er en fin ting.
      Kos dere masse på ferie, det vil gå bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg