Lavkarbo grønn smoothiebowl med sjokoladesaus

Hei,

Denne grønne smoothien ble så god at jeg har laget den flere ganger denne uken 🙈🙈😋😍👌

Jeg foretrekker å bruke frosne matvarer når jeg lager smoothie da det blir “friskere” resulat😊.

Det beste med smoothie er at en kan bruke opp rester av matvarer feks blomkål/ brokkoli, salat, avokado, spinat, egg, etc, det trenger ikke alltid være bær altså i en smoothie.

For å kamuflere smakene litt tilsetter jeg saft fra Fun light og litt vanilje.

Jeg har også toppet smoothiebowlen med en  hjemmelaget latterlig enkel sjokoladesaus 😊👌😍

 

 

 

 

Grønn smoothiebowl

(2 porsjoner)

 

en avokado (jeg brukte her en håndfull frossen avokado i biter)

en håndfull små blomkålbuketter (gjerne frossen, jeg brukte her ferdig pose)

en håndfull spinat (gjerne frossen)

1 ss peanøttsmør

1 ss limesaft

Fun light Cloudy apple til ønsket smak

kremfløte til ønsket konsitens

vann til ønsket konsistens

1 ts vaniljeessens

flyetnde natreen eller annen søtning etter smak

Ha alle ingredienser i en blender (eller en mugge / DL mål og bruk en stavmikser)

 

Lag sjokoladesaus:

ca 1 ss bakekakao

natreen etter smak eller annen søtning

ca 1 ss kokosolje/Cocosa

 

Ha varmt vann i en stor skål og sett en mindre skål oppi, ha ingrediensene til sjokoladesausen oppi den lille skålen og rør med feks en skje til du har en passe tykk sjokoladesaus, tilsett mer olje om den blir for tykk, eller mer bakekakao om den blir for tynn.

Ha smoothien over i skåler og hell sjokoladesaus over og topp med feks bringebær eller det du måtte ønske.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en flott dag!

💗

 

Følg meg gjerne på  instagram: @katrinestenhjem

 

 

 

#lavkarbo #lowcarb #smoothie # smoothiebowl #grønn #nutrition

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg