Panceggs, glutenfri og sukkerfri (lavkarbo)

Hei 😊

Jeg oppdaget panceggs for første gang da det ble laget på God morgen Norge for en ukes tid siden. Og etter det har jeg laget dette flere ganger, det er også en favoritt blant ungene mine 😊😊. Panceggs er som navnet sier en pannkake med speilegg i midten  😘. Pannekakene skal være tynne, da synes jeg de er best.

Har du testet dette før?

 

 

 

 

 

 

 

 

Panceggs

(2 stk)

2 egg

2 ss cottage cheese

1/4 ts salt

du trenger også en stavmikser

+ 2 egg til midten av hver pannekake

Litt smør til steking

 

Ha ingrediensene i en bolle og mos med en stavmikser til en glatt røre.

Finn frem en stekepanne og skru temperaturen først på middelshøy temperatur, og smør stekepannen med litt smør.

Hell røren i teflon stekepanne i en sirkel, slik at det ikke er røre i midten, kakk et egg i midten og skru ned temperaturen til middelslav temperatur.

Stek til pannekaken er tørr på oppsiden og eggehviten er fast og hvit.

Brett så inn yttersidene med en stekespade mot midten slik at egget er synlig i midten og pannekaken ser firkantet ut.

Kan serveres med feks avokado skjært i skiver, bacon, salat, jeg drysset over litt chiliflak tilslutt.

Håper det vil smake!

 

Ønsker deg en god dag!

💗

#lavkarbo #lowcarb #pannekaker #pancakes #panceggs

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg