Diabetes og skrekkopplevelse om natten!

Hei!

I natt opplevde vi noe skikkelig skummelt.

Dagen igår forløp seg som vanlig og blodsukkeret til datteren vår var egentlig ganske greit til å være på en lørdag.

Det blir jo alltid litt ekstra god mat om lørdagene og denne lørdagen intet unntak med  godteri og pizza. Dette hadde som vanlig en effekt på blodsukkeret som ble hengende  litt høyt noen timer før det etter å ha gitt hurtigvirkende insulin 2 ganger iløpet av disse timene begynte å gå nedover til mer normale verdier.

Da kl var 21 var blodsukkeret på 4.8 mmol, noe jeg ikke reagerte på da hun siste dagene ofte har lagt seg med dette i blodsukker og det pleier alltid å stige i 23 tiden opp til 10- 12 mmol. Jeg og min mann sjekket hyppig, som vi stort sett alltid gjør om kvelden, ca hver halvtime  frem til vi legger oss visst blodsukkeret er lavt når hun legger seg.

Kl 23.30  fikk  jeg plutselig en ekkel følelse at blodsukkeret burde sjekkes fort,  da var  blodsukkeret  på 1,8 mmol!  Vi løp til kjøkkenet og hentet  juice i kjøleskapet og druesukker og prøvde så å vekke henne, det var ikke så lett, tanken slo meg at nå må vi sette glucagon sprøyten!

Heldigvis våknet hun til og klarte å drikke, hun var helt grå-hvit i ansiktet.

 Etterpå ble jeg skikkelig skjelven når jeg tenkte på hvor nære på at det kunne gått galt, selv om vi sjekket henne hver halvtime, vi hadde til og med timer/ alarm på som ringte så vi ikke skulle glemme det!

Blodsukkeret gikk heldigvis fort opp igjen og var på 5-6 hele natten selv om hun spiste druesukker tabletter og drakk en liten juice. Tenker jeg må kjøpe smoothie å ha  liggende i sånne tilfeller på natt, det fyller magen mer enn juice og druesukker. Stort sett har problemet vært at blodsukkeret går for høyt om natten, men denne gangen var det helt motsatt!    

 Heldigvis gikk det bra, men en skikkelig skrekkopplevelse var det uten tvil!

💗

 

 

 

 

#diabetes #mamma #mammablogg #helse #barn #foto #bilde #april #vår #lørdag #helg #hverdag #søndag #påske #ferie 

24 kommentarer

Siste innlegg