Nattevåk og yoga

Hei!

Så var det mandag og ny uke igjen. Vi våknet opp til snø idag, og nå har det begynt å snø igjen! Så vinteren er tydeligvis tilbake….

Igår bestilte jeg tur til hele familien til Kreta. Gleder meg sånn til å komme til sol og varme! 

I natt var det jeg som var “nattevakt” her i huset, har da vekkerklokken på og sjekker blodsukkeret til datteren vår som har diabetes type 1. Rart med dette blodsukkeret som alltid stiger når det er tilbake til hverdagen med skole og aktiviteter, i helgen var det nemlig  veldig bra og lå på 5 – 6 mmol.

Her startet dagen med yoga, det gjør virkelig godt for kroppen og hjelper meg mye i en stressende hverdag. Yoga har vært – og er fortsatt utrolig viktig for meg siste tiden.

 

“VED Å TA ETT STEG OM GANGEN BLIR DET UMULIGE MULIG”

Vridning- fiskenes herre

 

Denne stillingen lindrer stiv nakke og stive skuldre og bedrer holdningen.

 

Sett deg på høyre seteball og legg høyre for i gulvet, på utsiden av venstre kne.

Bøy gjerne venstre fot som vist på bildet.

Hvil venstre albue på høyre kne.

Pust godt inn og kjenn at du strekker deg i været. 

Pust ut og snu deg mot høyre.

Pust inn og kjenn at du strekker deg i været.

Pust ut og vend deg mot høyre.

Pust inn og vende deg frem igjen.

Kryss så det andre benet over og før motsatt albue  rundt oversiden av kneet.
 

 

Namaste!

Ønsker deg en flott dag!

 

#spisogspar #yoga #diabetes #blogg #blog #hverdag #uke #helg #blodsukker #snø #vinter #april #mamma #stress

 

16 kommentarer
    1. Kanskje jeg skal prøve meg på den øvelsen ja…ser nok ikke like smidig ut som du gjør , men hadde nok vært fin trening for meg..
      Kan det med blodsukkeret til datteren din påvirkes av at det er mer stress på hverdagen også ?
      Ha en fin kveld <3

    2. Flott tips! og så deilig å ha noe å se frem til! Da vet man at man får litt varme!! ha en god kveld!

    3. annebe: Ja det kan se ut som at “hverdags-stresset” påvirker blodsukkeret. Ser bare visst hun gleder seg til noe ,eller gruer seg noe så er blodsukkeret høyt dagene før noe skal skje og i flere dager etterpå før det roer seg igjen. Kan virke som at blodsukkeret påvirkes av humør og stress ja. Ha en fin kveld du også <3

    4. Yoga er deilig! Har du testa fullmåneyoga på stranda? Kan virkelig anbefales 🙂 Ellers går eg på HotYoga som er yoga inni eit rom som er varma opp til 40 grader, heilt fantastisk! 🙂

    5. Da må du prøve hot yoga! Er fantastisk deilig 🙂 Bare viktig å drikke nok først:)
      Du kan sjå bilder fra fullmåneyoga litt lenger nede på sida mi 🙂

    6. Ja, nå er det på høy tid å bestille ferie. Deilig å ha noe å glede seg til og være sikker på at man får sol og varme….
      Så kjekt du viser yogapositurer. Jeg har foreslått det samme for min datter, siden hun også er god på det…

    7. Her i Trøndelag er det ikke uvanlig at det snør på denne tiden.. Kom en del snø i helgen, men vi har hatt snø også først i juni, så det ikke SÅ farlig når det skjer i april! :-p
      Godt å begynne dagen med yoga. <3 Også håper jeg det går bra med datteren din!? Klemmer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg