Et kjempegodt middags tilbehør (lavkarbo tips)

Hei!

Dette smakte utrolig godt! Det er ikke alltid like enkelt å erstatte ris, pasta eller poteter med lavkarbo. Dette er  et kjempegodt tilbehør som passer likså godt til kylling som kjøtt eller fisk. Veldig enkelt å lage til er det også da en kan lage resten av middagen mens den står og stekes i ovnen.

Gratinerte tomater og squasj

(4 porsjoner)

4 -5 store tomater

1 squasj

hvitost i skiver

salt

krydder, feks grillkrydder

 

Sett stekeovnen på 200 grader (over og under varme)

Skjær tomater og squasj i skiver og legg lagvis tomater i bunnen på en lasagneform  (husk å krydre mellom lagene), hvitost oppå og squasj, et lag til med  hvitost og tomater og tilslutt toppe med hvitost i skiver over det hele.

Sett midt i forvarmet stekeovnen i ca 20 minutt til osten begynner å bli gyllen og squasjen er mør.

Dette passer sammen med kylling, kjøtt eller fisk. 

Server og nyt!

 

GOD HELG!

 

#spisogspar #blogg #matglede #helse #lavkarbo #middag #lavkarbotips #tips #lavkarbomiddag #helg #fredag

Siste innlegg