Sparetips: hjemmelagete proteinbarer (lavkarbo) og litt trenings-snakk

Hei!

Proteinbarer er veldig enkelt å lage og supert å spise etter en treningsøkt. Disse barene smaker kjempegodt av vanilje, men du kan ha en annen smak  for eksempel sjokolade viss du heller vil det.  Proteinpulver fåes kjøpt hos blant annet  Helsekost butikker. Jeg har kjøpt dette vanilje proteinpulveret hos Kinsarvik, helsekost (skriver under hvilket merke jeg bruker). Avslutter innlegget med let lite trenings-tips som funker for meg 😉

Proteinbarer

(ca 2 store eller 4 små)

 

ca 20 gram mandelmel  (males selv)

30 gram vaniljeprotein  (jeg bruker typen Scitec Nutrition, 100 % whey protein, 1,9 KH pr 30 gram )

ca 15 gram sukrinmelis

ca 2 ss kaldt vann

 

ca 50 gram sukkerfri sjokolade (feks sukrin sjokolade) (skal smeltes)

 

Bland sammen alt det tørre og tilsett litt og litt vann mens du knar deigen. Form proteinbarer og sett de i fryseren mens du smelter sjokolade i en skål   i vannbad eller i microen. Når sjokoladen er smeltet vender du proteinbarene i sjokoladen og legg de på et fat /brett til sjokoladen størkner. Tips: sett de gjerne i kjøleskapet så størkner sjokoladen raskere. 

Håper det smaker!

Jeg liker å være i bevegelse og å være fysisk aktiv, men noe langdistanse-løper er jeg altså ikke – DET skal jeg ikke skryte på meg (haha)! Men når jeg da er ute på “løpetur” så går jeg med rask gange på flaten, og spurter opp alle bakkene på min vei. Dette er en treningsform som jeg synes er bra for meg. Jeg er ikke så glad i å løpe på asfalt – liker best grusvei da det gir mindre belastning for ankler og knær og igrunnen resten av kroppen. Gode joggesko er selvfølgelig også viktig 🙂 

All-focus

Ønsker deg en super dag! 

 

 

#spisogspar #blogg #mat #proteinbarer #hjemmelaget #protein #trening #helse  #livsstil #foto #Norge #uke #proteinpulver #helse #trening #matfrabunnen #tips #lavkarbo #lavkarboproteinbarer

8 kommentarer

Siste innlegg