Lavkarbo grøt

Hei!

Jeg elsker grøt, og denne grøten er enkel å lage og tar under 10 minutter til den er klar til å nytes. Grøten minner meg mye om semulegrøt, så viss du liker semulegrøt kan det godt hende at du liker denne grøten også 🙂  Jeg har her toppet grøten med smørøye, sukrin, kanel og bjørnebær.

Våknet til sol og hele 16 grader her i Bergen idag – nå er alle dager med regn glemt og jeg skal ut å nyte dagen :))

All-focus

All-focus

 

Grøt

(1 porsjon)

 

25 gram mandel mel

2 ts Johannesbrød kjernemel (JBK)

ca 3 dl væske, valgfritt  (jeg hadde 1,5 dl melk og 1,5 dl fløte)

1 liten sprut med natreen (eller annen søtning)

1 ss smør (kan sløyfes)

1 /2 ts salt

 

Topping: bjørnebær, søtning, smør og kanel

 

Ha fløte/melk/ mandelmelk i en liten kasserolle og visp inn JBK og mandelmel, salt, smør og natreen (eller annen søtning) gi det et oppkok og når grøten er passe tykk (du kan justere med væske eller mer JBK  til ønsket tykkelse på grøten)  og server med din favoritt topping. 

Håper det smaker!

 

Ha en super dag!

#spisogspar #grøt #lavkarbo #mattips #lavkarbogrøt #hverdag #torsdag #tips #oppskrift #sukkerfri #glutenfri #høst #lavkarbotips #høstferie

11 kommentarer

Siste innlegg