Bakt sellerirot

Hei,

Jeg ble så inspirert av God morgen Norge på mandag da det ble laget bakt sellerirot 💗 Dette måtte jo jeg også teste ut, så da ble det middagen igår, og jøsses så godt det smakte!

 

 

 

 

 

Bakt sellerirot

1 sellerirot delt i 2 deler (vask den godt)

 

Fyll:

1 pakke biffstrimler

1/2 rød paprika

1 sjalottløk

1 mozzarella ost

1 liten boks hermetiske skivete sjampingjong sopp

 

“Bearnaisesaus”:

2 ss Tine kremost naturell

1 dl kremfløte

1-2 stk eggeplommer (kommer ann på størrelsen på eggene)

salt etter smak

estragon etter smak

litt løkpulver etter smak

litt pepper etter smak

litt grillkrydder etter smak

 

Sett stekeovnen på 200 grader (over og under varme) og stek selleriroten i 1-1 1/2 time til selleriroten er mør.

Skjær ut midten av selleriroten og bland det inn i fyllet.

 

Lag bearnaisesaus: Bland alle ingrediensene – bortsett fra eggeplommer i en kjele. Smak til med krydder.

Gi det et oppkok mens du rører. Skru ned varmen og tilsett så eggeplomme/er og visp det godt inn. Sett tilsides.

 

Legg så fyllet i midten av de bakte sellerirotene og topp med bearnaisesaus, jeg drysset over også litt chiliflak før servering.

 

 

Håper det vil smake!

Ønsker deg en god dag!

💗

#lavkarbo #middag #sellerirot #baktsellerirot #tips #nutricion

 

6 kommentarer
    1. Dette laget jeg i går, det var bare utrolig godt 🙂
      Fantastisk flott blogg du har, jeg har bladd meg gjennom så flotte oppskrifter.

      Ha en flott kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg