Cosori airfryer- salg og rabattkode

Reklame | Cosori.no

Hei 😊

Jeg er blitt så glad i airfryeren min fra Cosori.no  som brukes flere ganger i uken.

Det jeg liker best med cosori airfryer er:

-matlagingen går mye raskere, halverer nesten steketiden!

-og ikke minst mindre fett ved fritering!

-og det aller viktigste kanskje; maten smaker bedre også!

Steking i airfryer er derfor et mye sunnere og mer smakfult alternativ til både steking og spesielt ved fritering.

 

Hva er en airfryer? har jeg fått spørsmål om:  Enkelt fortalt er en airfryer som en liten varmluftssovn, men det er noen forskjeller: inne i airfryeren sirkulerer luften mye raskere enn de fleste varmluftsovner, slik at tilberedningstiden er kortere.

Og det jeg liker best er at den hurtigsirkulerende varmluften gjør at maten som tilberedes får en sprø stekeoverflate samtidig som innsiden beholder saftigheten!

 

Om du har lyst på en slik airfryer har jeg en rabattkode til dere:      Katrine15    som gir 15% rabatt på hele handlekurven og fri frakt.

Og nå er det salg på bestselgerne hos Cosori, du kan spare fra 25 % – til 29 % i tillegg til rabattkoden Katrine15

💗

 

 

Jeg har Cosori Premium Airfryer som jeg har hatt nå i seks måneder, og er strålende fornøyd, den brukes fortsatt flere ganger i uken.

Mange spør meg ofte om hvilke matretter som kan tilberedes i airfryer: de fleste matretter som kan tilberedes i en stekepanne, ovn eller frityrgryte – kan stekes i airfyer! Hvis du vil lage sellrirotfries, hokkaido fries, stekt laks, løkringer, kaker, brød/ rundstykker, eller stekt kylling, kan en airfryer tilberede alt dette.

Cosori Premium airfryer er enkel å bruke, og med touch-skjermen som inneholder mange ulike forhåndsinnstillinger kan du enkelt velge mellom flere forhåndsinnstillinger som:

Biff, kylling, sjømat, reker, bacon, frossen mat, pommes frites, grønnsaker, rotgrønnsaker, brød og dessert.

Du kan legge maten i kurven og enkelt velge en forhåndsinnstilling.

Et trykk på skjermen og du kan lene deg tilbake og la Cosori airfryer gjør resten av jobben 😊

Cosori Premium som jeg har, har mange ulike funksjoner som: 

Keep Warm (holder maten varm), 

Pre Heat (forvarme), 

Shake Reminder (Påminnelse når du må snu maten), er perfekt når du skal lage feks fries eller kylling nuggets.

Auto Shutoff (Pauser tilberedningen automatisk når du tar ut kurvene)

Og du kan justere tid og temperatur med + og – ikonene, det er kanskje den funksjonen jeg bruker mest.

 

Matkurven som er avtakbar har et solid kurvhåndtak som er utstyrt med en skyveknappbeskyttelse som gjør det lettere for deg å trekke / skyve ut enhetens avtakbare ytre kurv,

samt en kurvutløser-knapp som gjør det enkelt å løsne de to kurvene (indre og ytre) som er supert når kurvene skal rengjøres.

Den er også lett å rengjøre: matkurven kan enkelt vaskes for hånd, men tåler også vask i oppvaskmaskinen. Kurvene er avtagbare og ikke-klebende, det vil si at maten ikke setter seg fast.

Et tips er å legge et ark med aluminiumsfolie eller bakepapir nedi kurven for å slippe rengjøring av kurven!

 

 Oppskriftsboken som følger med synes jeg har vært til god hjelp i starten for å bli kjent med det nye kjøkkenapparartet.

I oppskriftsboken finner du over 100 oppskrifter på alt fra kaker, desserter, middager og småretter.

Disse er supert å starte med når du skal bli kjent med maskinen din.

 

 

Cosori Premium Airfryer har vunnet best i test 2021 av en rekke ulike aktører og er den mest solgte modell.

Cosori Premium har fått priser som Red Dot Design Award og blitt kåret til best i test av Fitnesstrening.no, Tekguide.no Forbrukerliv.no og Getfitness.no.

 

Cosori.no tilbyr flere typer airfryers:

Jeg har som tidligere nevnt Cosori Premium Airfyer som har en kapasitet på 2,2 kg/ 5,5 Liter. Den finnes i rød, svart og hvit.

En annen airfryer som tilbys er Cosori Premium Smart som har samme kapasitet som den nevnt over, men her kan du styre alle funksjonene via en App på smarttelefonen din.

Du kan lage egne oppskrifter og lagre dem med dine egne forhånds-innstillinger inne på appen og mye mer! Cosori Premium Smart kan også styres vi stemmebruk med Google Home eller Alexa.

Den siste jeg vil nevne her er Cosori Pro airfryer som har en kapasitet på 1,8 kg/ 4,7 Liter.

Cosori Pro airfryer har en oppgradert temperaturkapasitet på hele 230°C og en unik Air Crisp-teknologi som gjør forvarmingen 20% raskere.

💗

Idag vil jeg dele en bolle oppskrift, oppskriften er både sukkerfri og glutenfri og lavkarbovennlig.

Det blir ca 8,75 gram karbo totalt i hele deigen, og per bolle- om du lager 4 boller blir ca 2 gram karbo per stykk.

 

 

 

 

 

Boller

(ca 4-5 stk)

 

2 egg

30 gram sukrin gold (eller annen søtning)

75 gram havrefiber

15 gram kokosmel

1,5 ss psyllium/ fiber husk

1 ts Xanthan gum

1 ts vaniljepulver

3 ts kardemomme

1 ss bakepulver

1,5 dl (1/2 beger ) creme fraiche

1 dl kremfløte

 

Start med å vispe egg og sukrin i ca 5 minutt, jeg bruker kjøkkenmaskin med ballongvisp.

Jeg bytter ballongvispen med eltekrok og heller de tørre ingrediensene oppi eggene.

La kjøkkenmaskinen gå på lav fart.

Tilsett creme fraiche og kremfløte.

La deigen stå i ca 5 minutt (psyllium /fiber husk trenger noen minutter så blir deigen fastere) så har du en fast deig det skal være mulig å rulle boller med.

Dersom deigen er for våt fortsatt kan du tilsette mer psyllium eller mer havrefiber/kokosmel.

Rull 4-5 boller.

Pensle med litt vann eller vispet egg på toppen, og dryss gjerne litt havrefiber over før de stekes.

 

Skal du steke i airfryer: Ikke forvarm airfryer. Legg bollene på et bakepapir ( ikke nødvendig med bakepapir) i kurven i kald airfryer, pass på at papiret (om du bruker det)  kun dekker bunnen på kurven.
Stek bollene på 180 grader i ca 12- 14 minutter til de er gjennomstekte, dette varierer litt ifra størrelsen på bollene.

 

Steker du i stekeovn gjør du slik:   Ikke forvarm stekeovnen, men sett bollene midt i kald ovn og skru varmen opp til 200 grader (over og under varme).

Stek ca 30 minutter til bollene er gjennomstekte, legg gjerne et bakepapir over de dersom de begynner å bli mørke på toppen.

Avkjøl bollene på rist under kjøkkenhåndkle.

Visp kremfløte og smak til med sukrinmelis og vaniljeessens.

Skjær bollene i to deler og fyll med krem på bunnen og legg toppen oppå, og avslutt med et dryss med sukrinmelis og gjerne  litt spiselig gullglitter strø som jeg hadde her idag.

Det er også godt med (sukkerfritt) syltetøy i bollene.

Håper det vil smake!

 

Ønsker deg en god dag!

💗

 

 

 

#lavkarbo #lowcarb #cosori #airfryer #airfryeroppskrifter

 

 

 

 

 

2 kommentarer
    1. God morgen!
      Så stilig da – lage boller i den airfryeren…. vi ga bort en i julegave og jeg tenkte at det ikke er noe jeg kommer til å bruke…. hmmm 🙂 Men enn så lenge tror jeg ikke jeg kommer til å investere eller bruke den…
      Lag deg ei fin ny uke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg