Eggefaste dag 3, runde 2 – Tom for egg!

Hei,

Eggefaste dag 3 runde 2: Dagen igår begynte bra med eggelatte/ fettkaffe til frokost, og til lunsj en omelett.

Men da var jeg tom for egg (!) og min mann som skulle handle ga beskjed om at han kom sent hjem….

Jeg begynte å bli mer og mer sulten og følte meg dårlig. Angret på at jeg ikke hadde handlet tidligere på dagen😅

Prøvde meg først med en saltshot, som hjalp en kort stund… Men så meldte sulten seg….🙈

Jeg laget middag til ungene: stekte kyllingvinger med ris, bønner og salat.

Noen timer etter ungene hadde spist, måtte jeg bare ha noe å spise så da ble det 4 stykk kyllingvinger, to stykk osteknekk av taffelost med spekeskinke og majones 🙈

Så da ble dag 3 med eggfaste en utfasing dag isteden, og ikke helt som planlagt.

 

Idag startet dagen også med fettkaffe med egg, og det blir osteknekk med egg til lunsj, så vil jeg etter planen spise taco salat til middag/ kveldsmat😊

Fettkaffen blir forresten skikkelig god om en bruker en stavmikser og kjører egget skikkelig fluffy, blander inn kremfløte og litt søtning (jeg bruker flytende natreen) kjører videre med stavmikser, og så heller oppi kaffe og fett (jeg har disse dagene brukt kokosolje da jeg er tom for mct ) Topp med kanel 😘

Vekten sto som tidligere nevnt stille denne uken med eggefaste runde 2, men idag viste vekten 500 gram mindre, så da har jeg gått ned 4 kg totalt til nå, dette er nok noe vannvekt også….

Dagene fremover vil jeg spise ganske likt som i utfasing perioden, så får jeg se om vekten beveger seg nedover etterhvert….😄

 

 

Disse pannekakene er kjempegode og supert å spise under eggefaste:

 

Oppskrift pannekaker, 2-3 stk:

2 egg

2 ss cottage cheese (eventuelt bytte cottage cheese med 2 ss kremfløte eller Seter rømme/ Røros rømme)

1/2 ts salt

 

Smør en liten stekepanne med smør og stek en pannekake om gangen, snu pannekaken når den er helt tørr og fast på toppen. Jo mindre pannekaken er jo lettere å snu den.

 

Eggemayo:

Kok to egg i 10 minutter imens du steker pannekaker.

Når eggene er ferdigkokt legges det i kaldt vann for avkjøling.

Ta bort skallet og skjær eggene i mindre deler.

Bland inn majones og litt salt.

Legg en stripe med eggemayo i hver pannekake og rull sammen.

 

 

Ønsker deg en fin dag videre!

 

 

#eggefaste #egg #ketose #keto #lchf #vektnedgang #lavkarbo #utfasing

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg