Fett-kaffe

 

Hei 🙂

Her kommer et frokost tips som er supert å kick-starte dagen med: nemlig FETT-KAFFE!

Denne oppskriften er med egg, men det er ikke nødvendig å ha i, men egget gjør kaffen mer sunn og næringsrik 😉

Fettkaffe med egg:

2 dl kaffe (gjerne litt sterk)

1-2 egg (hele egg)

1 stor ss smør eller kokosolje

 ca 0,5 dl kremfløte (2,9 gram karbo pr 100 gram)

smak til med ønsket søtning: jeg brukte noen dråper natreen

 

Hell nylaget kaffe i en kopp og ha i smøret så det smelter inn i kaffen mens du visper med en liten visp eller en gaffel.

Tilsett så fløte, egg og søtning og visp godt.

Da er kaffen klar for å nytes – og det beste av alt: denne holder deg mett leeeeenge!

 

Håper det smaker!

 

Følg meg gjerne på instagram: @katrinestenhjem

 

Ønsker deg en flott dag!

 

 

#lavkarbo #fettkaffe #

6 kommentarer
    1. Varianten her holder nok lenge. Jeg ser det er brukt egg, har ikke prøvd det. Sjøl har jeg brukt 1ss gee, 1 ss MTC-olje og 1ss fløte sammen med en kopp kaffe, dette kjører jeg i en blender. Dette holder i timer utover. Må prøve din variant en dag jeg har fri. Takk for oppskriften.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg