Fettkaffe – lavkarbotips

Reklame | Aim'n

Hei 🙂

Her kommer et frokost tips som er supert å kick-starte dagen med: nemlig FETT-KAFFE!

Denne oppskriften er med egg, men det er ikke nødvendig å ha i, men egget gjør kaffen mer sunn og næringsrik 😉

Fettkaffe med egg

 

2 dl kaffe (gjerne litt sterk)

1-2 egg (hele egg)

1 stor ss smør eller kokosolje

 ca 0,5 dl kremfløte (2,9 gram karbo pr 100 gram)

smak til med ønsket søtning: jeg brukte noen dråper natreen

 

Hell nylaget kaffe i en kopp og ha i smøret så det smelter inn i kaffen mens du visper med en liten visp eller en gaffel.

Tilsett så fløte, egg og søtning og visp godt.

Da er kaffen klar for å nytes – og det beste av alt: denne holder deg mett leeeeenge!

 

1.september idag og kjølige høstdager nærmer seg, forhåpentligvis vil det milde finværet holde seg en stund utover høsten også!

Trening kan som du sikkert vet forebygge mot depresjon, og nå som vi går mot vinter og mørke tidere er det ekstra godt å trene, bruke kroppen og bevege seg så føler en seg så mye bedre!

Det å trene utendørs er ekstra godt synes jeg, både frisk luft og mosjon – kan det bli bedre?  ;D

 

Concrete Ribbed Seamless Tights 7/8

 

Følg meg gjerne på instagram: @katrinestenhjem

 

Ønsker deg en flott dag!

 

 

#lavkarbo #fettkaffe #trening

6 kommentarer
    1. Oj! Ja dette var mektige saker! 😀 Jeg elsker kaffe til morgenen – men min blir med bare kaffe og lettmelk 😀 Fløte blir litt mektig for meg til tider og gallen er ikke glad i det 😀
      Men du verden – ja dette holder en god og mett en stund.

      Og trene utendørs eller innendørs – HELT TOPP!

      GOd søndag til deg <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg