Grøt til helgen (lavkarbo)

Hei!

Jeg er et skikkelig “grøt-menneske” hehe, elsker grøter i nesten all slags varianter 😀

Mandelgrøt er en god og mettende grøt, men i dag oppdaget jeg til min forferdelse at jeg nesten var tom for mandler da jeg skulle lage meg grøten, heldigvis hadde jeg hasselnøtter så det ble en ny vri på grøten:  halvparten mandler og halvparten hasselnøtter  og det også ble veldig godt, men litt mer “nøtte-aktig” på smaken!

Til denne grøten kan du fint bruke den væske du ønsker  feks fløte eller fløte og vann eller mandelmelk for å nevne noe.

Mandel og nøttemel-grøt

(1 porsjon)

25 gram mandelmel (jeg maler selv)

25 gram hasselnøttmel, jeg maler det selv)

1 ss smør (kan sløyfes)

1 – 2 ts sukrin gold (etter smak)  eller annen søtning

litt salt (en liten knivspiss)

2 dl fløte eller annen væske; vann eller feks mandelmelk

Kok opp mandelmel og nøttemel, fløte, smør, salt og søtning mens du rører, la det småkoke under omrøring i ca 10 minutt, spe eventuelt med mer væske visst grøten blir for tykk.

Server for eksempel med kanel, søtning og smør, eller med nyrørte bringebær som jeg hadde i dag!

Håper det smaker!

Ha en super fredag!

 

 

#mandelgrøt  #nøttegrøt #lavkarbo

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg