Lavkarbo alternativ til risgrøten

Reklame | Tights.no

Hei 😊

Dette var lørdags grøten sin det 😊😋

Jeg har idag testet ut monster rice fra Tights.no som inneholder 0 karbo. Dette er noe jeg har tenkt på leeeeenge å prøve, og etter at jeg så noen (som jeg desverre ikke husker hvor eller hvem!) anbefale det så måtte jeg prøve det også. Konsistensen er litt annerledes enn vanlig ris, men slett ikke så verst heller synes jeg 😄😋😊❤️.

Risgrøt på lavkarbo vis

(1 stor porsjon)

 

1 pakke monster rice HER

Ca 1,5 dl kremfløte

Ca 1/2 ts vaniljepulver

ca 1/2 ts salt

1ts søtning feks sukrin gold

Ca 1/2 ts xanthagum

 

Start med å helle risen i en sil og skyll den godt og lenge.

Ha så alle ingredienser i en kasserolle og kok opp under omrøring.
La det småkoke mens du rører om til grøten er passe tykk.
Er grøten veldig tynn kan du tilsette mer xanthagum.

Beregn ca 15 minutter med røring til grøten er klar.

Server med sukrin, kanel og smørøye.

Håper det vil smake!

Ønsker deg en god lørdag!

❤️

 

#lavkarbo

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg