Lavkarbo blomkålsuppe

Reklame | Tights.no

Hei,

Denne blomkålsuppen ble barer såååå god! Idag har jeg brukt en pakke med Tine smøreost med smak av urter for å gi enda mer smak til suppen – og det ble en perfekt kombo!

 

 

 

Blomkålsuppe

(4 middelsstore porsjoner)

2 blomkål

ca 5 dl vann

1 grønnsaksbuljong

3 dl fløte (eller gryr)

litt salt etter smak

litt pepper etter smak HER

1 eske Tine smøreost med urter (den grønne esken)

Tilbehør:  1 pakke med bacon i terninger

Du trenger også en stavmikser.

 

Skjær bort de grønne bladene på blomkålen.

Del blomkålene i 4 deler og legg de i en stor kasserolle sammen med ca 4- 5 dl vann og litt salt.

Gi dette er oppkok til blomkålen er mør, og bruk en stavmikser til å finmose blomkålen.

Tilsett så fløte og smøreost  og eventuelt mer vann eller fløte til riktig konsistens.

Stek bacon i en stekepanne. Ha gjerne væsken fra baconet i suppen for å gi ekstra god smak!

Server suppen toppet med bacon.

Håper det smaker!

 

Ha en flott dag!

For mer inspo følg meg gjerne på instagram: @katrinestenhjem

 

 

 

 

#lavkarbo #middag #blomkålsuppe

6 kommentarer
    1. Nå kan det hende dette kun er en isolert oppskrift, men det er vel ikke spesielt sunt å få i seg så mye fett fra melkeprodukter? Det finnes ett rikelig antall av sunnere fettkilder (uten hormoner som ofte er bevist å gi ökt kreftrisiko), som f.eks. laks, avokado, egg, oliven, valnøtter, mandler, kokosolje, olivenolje – hvorfor ikke heller bytte flöte mot litt mer olivenolje for riktig konsistens? Suppen er jo tykk nok i seg selv med enten kremost eller flöte så virker litt “too much”. Less is more 🙂 Annet enn dette liker jeg bloggen din veldig godt og synes du har mye bra tips og inspo :)!

      1. Det er så absolutt viktig å velge sunne fettkilder som du nevner her, nå er jeg veldig glad i fløte og oster så jeg bruker det ofte når jeg lager sauser og i enkelte supper som blomkålsuppe. Takk for tips 🙂❤️

    2. ett par spm før jeg setter i gang på kjøkkenet! 🧑‍🍳 Skal man mose blomkålen i vannet den har kokt i, eller skal jeg helle av vannet før jeg moser?

      Også, når skal jeg tilsette grønnsaks buljongen?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg