Lavkarbo crispy blomkålvinger

Hei 😊

Etter at jeg la ut bilde av stekte blomkålvinger på sosiale media har jeg fått mange kommentarer om jeg kan legge ut oppskrift, og nå er oppskriften klar 😊💗

Crispy blomkålvinger er gode som de er, men også et kjempegodt tilbehør til feks stekt kylling som vist på bildet.

 

 

 

 

 

Crispy blomkålvinger

 

1 mellomstor blomkål

2 egg

20 gram sesammel

20 gram mandelmel

ca 1 ts salt

1/4 ts pepper

ca 1 ts paprikapulver

ca 1/2 ts chilipulver

ca 1 ts hvitløkspulver

eventuelt litt grillkrydder

ca 90 gram bacon chips

 

Finn frem 3 skåler:

Visp sammen to stk egg i en skål.

Bland sammen  sesammel og mandelmel med litt salt, pepper og krydder.

Knus bacon chips enten med en blender,  eller ha det i en pose (type brødpose) og bruk en kjevle som du ruller over til chipsen er helt knust, hell det over i en skål.

Del blomkålen opp i minder deler og start med å dyppe en og en i først melblandingen, så i eggblandingen og tilslutt i den knuste bacon chipsen.

Du kan gjerne spraye de med litt matolje også før steking.

Jeg stekte de i airfryer (150 grader i 10 min, skal ristes/ snues etter 5 minutter)

du kan også steke de i stekeovn;

Sett stekeovnen på 220 grader (over og under varme)

Legg de over på en stekeplate ikledd bakepapir.

Stek midt i ovnen i ca 15-20 minutter.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en super dag!

💗

 

Følg meg gjerne på instagram for mer inspo: @katrinestenhjem

Og min nye facebookgruppe: spisogspar lavkarbo

 

#lavkarbo #sukkerfri #glutenfri #nutrition

 

 

 

18 kommentarer

Siste innlegg