Lavkarbo grøt

Hei!

Jeg elsker grøt, og liker å prøve meg litt frem med forskjellige meltyper osv. Denne grøten er enkel å lage og tar under 10 minutter til den er klar til å nytes.  Jeg synes denne grøten minner meg mye om semulegrøt, så viss du liker semulegrøt kan det godt hende at du liker denne grøten også 🙂

All-focus

All-focus

Grøt

(1 porsjon)

25 gram mandelmel (malte mandler) (6,3 gram karbo pr 100 gram)

2 ts Johannesbrød kjernemel (JBK)

ca 3 dl væske (jeg hadde 3 dl fløte (2,9 gram karbo pr 100 gram), men du kan bruke annen væske som feks mandelmelk, tilsett litt og litt til ønsket konsistens)

1 liten sprut med natreen (eller annen søtning)

1 ss smør (kan sløyfes)

1 /2 ts salt

Topping: bær, søtning, smør og kanel. På bildet hadde jeg toppet grøten med bjørnebær, men blåbær og bringebær er også godt 🙂

Ha fløte/mandelmelk i en liten kasserolle og visp inn JBK og mandelmel, salt, smør og natreen (eller annen søtning) gi det et oppkok og når grøten er passe tykk (du kan justere med væske eller mer JBK  til ønsket tykkelse på grøten)  og server med din favoritt topping.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en fin dag!

 

 

#grøt #lavkarbo

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg