Lavkarbo gule-vafler til påske

Reklame | Helsefreak.no

 

Hei,

Det er ikke lenge til påske og jeg som er så glad i vafler har selvsagt laget en egen påskeversjon av vafler også 🙈😄😅💗

Jeg var så heldig å få noen produkter fra Helsefreak.no som er en nettbutikk  med så mange varierte produkter 💗

For å få vaflene gule har jeg brukt gurkemeie krydderet fra Helsefreak.no som er sååå mye gulere (og mer smak) enn det krydderert jeg pleier å kjøpe hos dagligvarebutikken, så jeg trengte kun 1 ts.

Det sies at gurkemeie i tillegg til den nydelige gulfargen kan virke betennelsesdempende…

 

 

 

 

Gule rømmevafler 

(ca 6 stk)

 

80 gram mandelmel (ikke fettredusert)

4 egg

2 ss sukrinmelis eller annen søtning

1 boks seterrømme

ca 1/2 ts vaniljepulver,  HER,    eller 1 ts vaniljeessens

1 ts kardemomme

ca 1-2 ts gurkemeie, HER

3 ts revet skall av appelsin (kan sløyfes)

2 ts bakepulver

ca 2 ss  fiberhusk

 

Visp egg og søtning sammen, tilsett rømmen og visp godt.

Ha mandelmelet, vanilje, kardemomme, gurkemeie, revet appelsinskall,  litt og litt fiberhusk og tilslutt bakepulver i røren.

Visp sammen ingrediensene  til en litt tykk vaffelrøre, tilsett mer fiberhusk visst røren er for tynn (fiberhusk er som et  bindemiddel), og stek de gyldne i et vaffeljern (jeg smurte jernet med smør).

Server med  for eksempel nyrørt bringebærsyltetøy og gjerne en skje vispet krem eller rømme til.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en flott dag!

💗

Følg meg gjerne på instagram: @katrinestenhjem

 

 

#lavkarbo #vafler #påske #gulevafler

6 kommentarer
    1. Gurkemeie til vafler? Kanskje jeg skal bruke litt:)
      Oppskriften din skal jeg prøve. Skal bare kjøpe mandelmel:)
      Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg