Lavkarbo hvit kakao

Reklame | Bubbleroom

Hei,

Jeg har lenge gått å drømt om en kopp med varm hvit sjokolade! Og igår ble dette en del av frokosten 😄 OMG så godt det var! Oppskriften finner du under (og ja, den er sukkerfri) 😄

 

 

 

 

Hvit kakao

(ca 2 kopper)

 

50 gram hvit sukkerfri sjokolade (feks Frøkenholm.no sine sjokoladeknapper HER eller Cavalier)

3 dl kremfløte, eller for en laktosefri variant: mandelmelk

et dryss med kanel

noen dråper  vaniljeessens

eventuelt søtning ved behov

Vispet krem til topping

Start med å ha sjokoladeknappene (eller knekk opp sjokoladen i mindre biter) i en tykkbunnet kasserolle sammen med kremfløte eller mandelmelken.

Sett tempertauren på middelshøy varme og smelt varsomt sjokoladen inn i væsken mens du rører om.

Dryss litt kanel over og rør det inn.

Ha noen dråper vaniljeessens som røres i.

Når sjokoladen er helt smeltet inn kan du ta en liten smakstest om den er søt nok og eventuelt smake til med ønsket søtning.

Server med vispet krem (visp kremfløte, vanilje og søtning) og dryss litt kanel over eller litt raspet sukkerfri sjokolade.

Håper det smaker!

 

Igår feiret jeg bursdagen til min mamma – det var så koselig å treffes igjen, det er jo ikke så ofte nå i disse  corona-tider.

Lørdagens kjole er noe av det mest behagelige jeg har hatt på meg! Jeg bare elsker strikk – og denne er perfekt nå når vi går mot kaldere tider! Denne kjolen er fra Bubbleroom som du finner  HER og du, nå er det opptil 25 % på utvalgte kjoler hos Bubbleroom.

 

Ønsker deg en god søndag!

 

Følg meg gjerne på instagram for mer inspo: @katrinestenhjem

 

 

 

 

#lavkarbo #keto #lchf #lowcarb #sjokolade #varnsjokolade #kakao #sukkerfri #helse #kjole #matbloggsentralen

2 kommentarer
    1. Har aldri vært så glad i hvit sjokolade. Jeg liker jo stort sett ALT av snop, men altså ikke hvit sjokolade. Men kakao er godt da. Så flott du var i den kjolen 🙂 Jeg trenger noen flere kjoler tror jeg 😀 Ønsker meg noen høst og vinterkjoler 🙂 Ha en fin dag Katrine 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg