Lavkarbo iskrem

Hei!

Fikk så lyst på is nå som solen endelig tittet frem her på vestlandet 🙂

Denne isen smaker helt som vanlig iskrem, og den er i tillegg utrolig lett å lage og du slipper å røre i den  for å unngå krystaller.

Lavkarbo vaniljeiskrem (sukkerfri)

4 eggeplommer

 70 gram sukrin melis

5 dl kremfløte

ca 2 ts vaniljepulver (etter smak)

Visp eggeplommer og sukrin.

Stiv pisk kremfløte og vaniljepulver.

Vend inn kremen i eggedosisen.

Jeg har brukt her brukt en  isboks (gjenbruk!)  til å ha isen oppi, men du kan også ha den i en vanlig kakeform (les tipset under!), da har jeg pleid å bruke en 20 dm kakeform, men du kan gjerne bruke en større form, men kaken vil da bli flatere. Fordelen med flatere kake er at den fryser  fortere.

Isen trenger ca 6  timer til å bli skikkelig nedfryst. Den kan tas ut av frysen før også, men vil da være litt bløtere.

Når den er skikkelig nedfryst er det lurt å la den stå litt på kjøkkenbenken før servering så den får tint litt opp (ca 15 min).

TIPS: Bruker du kakeform er det lurt å  klippe  en remse ca 15 cm høy som du har langs kanten på kakeformen, den vil holde iskremen på plass som du tilslutt heller oppi.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en god dag!

 

 

 

#is #lavkarbo

5 kommentarer
    1. Hei 😊 tusen takk for at du deler masse flotte oppskrifter👍men jeg prøvde å lage denne iskremen og den ble sten hard, og når jeg venta lenge nok til at den kunne deles opp så pulveriserte den seg🤔 Har du noen tanker om hva jeg kan ha gjort feil? Fikk bare sååå lyst på is når jeg så den du hadde laget😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg