Lavkarbo jordbærdessert

Hei,

Jeg hadde kjøpt flere esker med jordbær til 17. mai, men ikke alt ble spist, og siden jordbær har en tendens til fort å bli både myke og mugne så fant jeg ut at det var best å fryse de mens de ennå var gode. Da er det lurt å rense og vaske de først og legge de i en pose eller feks en brukt isboks.

Tenker du at jordbær blir for mye karbohydrater for deg, så kan du bytte de ut med feks bringebær.

Jordbær dessert

(ca 4 porsjoner)

 

1 kurv med jordbær (6,6 gram karbo pr 100 gram)

søtning, feks sukrinmelis eller flytende natreen (etter smak)

1 stk kremfløte (3 dl) (2,9 gram karbo pr 100 gram)

smak til med søtning og vaniljeessens til kremen

 

Rens og skyll jordbærene og legg de i en pose i frysen.

Når  de  er fryst kan du ta de opp fra frysen og tine de på kjøkkenbenken og drysse over  litt sukrinmelis eller et par sprut med flytende natreen.

Du kan også tine jordbær og søtning i en kasserolle over svak varme. Det vil sive mye væske ut av jordbærene når de tines, og den jordbærsausen smaker fantastisk godt!

Visp kremfløte, vaniljeessens og søtning til stiv krem.

Server jordbærene med krem.

Håper det smaker!

Ønsker deg en god dag videre!

 

#jordbær #kremfløte #lavakrbo

 

4 kommentarer
    1. Mmmmm Jordbær er supergodt! Og jeg spiste en del i går som jeg hadde tatt ut av frysen. Er det mye karbohydrater i jordbær? Det har jeg ikke tenkt på…………… jeg spiste en full liten skål med ren jordbær – og nøt hvert sekund 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg