Lavkarbo kjøleskapsgrøt

Hei,

Chiapudding eller kjøleskapsgrøt er en av mine favoritt frokoster!

Denne har jeg toppet med hjemmelaget jordbærsaus.

Jordbær inneholder ca 6- 8 gram karbohydrater per 100 gram.

(Du kan bytte ut med bringebær om du synes jordbær inneholder for mye karbo)

 

 

 

 

Chiapudding/ kjøleskapsgrøt

(1 porsjon)

2 dl kokosmelk (jeg bruker den på boks eller liten kartong, Coop extra)

2 ss chiafrø (kolonihagen)

smak til med sukrinmelis eller annen søtning

 

Miks med en gaffel  sammen kokosmelk og chiafrø, smak til med sukrinmelis.

Sett det i  kjøleskapet i minst 2- 4  timer, kan godt røre i den om du ser chiafrøene synker.
Chiagrøten kan fint stå og godgjøre seg over natten.

 

 

Lag jordbærsausen enkelt (på slump):

Kok opp en håndfull jordbær

Smak til med ønsket søtning (jeg brukte en blaning av sukrin gold og flytende natreen)

Mos bærene med en gaffel eller en stavmikser når de er blitt myke.

La det avkjøles før du heller det over chiapuddingen.

 

 

Håper det smaker!

God helg!

Følg meg gjerne på instagram: @katrinestenhjem

 

 

 

#chiapudding #kjøleskapsgrøt #lavkarbo #lowcarb #helse #sukkerfri

6 kommentarer

Siste innlegg