Lavkarbo middagstips

Hei,

Laks og ørret er bare så godt og denne middagen jeg her presenterer er enkel og god, og om du vil ha noe mer attåt kan du ha feks en salat og/ eller blomkålris.

 

 

 

Stekt laks

4 laksestykker

salt

eventuelt litt tacokrydder

ca 1/2 agurk

1 – 2 stk avokado

1 sitron

1 lime

rømme

sesamfrø

 

Smelt litt smør i en stekepanne og stek laksestykkene på medium varme.

Strø salt over og eventuelt tacokrydder, og sett lokk på mot slutten av steketiden slik at fisken ikke blir så tørr (jeg liker den bedre slik).

Når fisken er ferdigstekt (du ser at fisken lett løser seg opp) legger du den på et serveringsfat gjerne slik som jeg har gjort det med oppskjært avokado, agurk, sitron og lime. Sausen fra fisken som er igjen i stekepannen kan du helle over fisken for ekstra god smak.

Sitron og lime er kjempegodt å presse saft over fisken.

Dryss sesamfrø over og server med rømme.

Håper det smaker!

 

 

Ønsker deg en god dag!

 

Følg meg gjerne på instagram for mer inspo: @katrinestenhjem

 

 

#lavkarbo #keto #lchf #lowcarb #fish #ørret #laks

4 kommentarer
    1. Hei. Jeg elsker oppskriftene dine. Lurer på om du har godt byttetriks med avokado. Jeg tåler det ikke .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg