Lavkarbo polarbrød

Reklame | Tights.no

Hei,

Disse tynnbrødene/ polarbrødene er kjempegode og supre å ha med seg ut på tur eller som matpakke 💗.

Pssst: nå har endelig Tights.no fått avfettet linfrømel inn igjen ❤️

 

 

 

 

Halvgrove polarbrød/ tynnbrød

(ca 8 stk)

 

2 egg

1 ts surkin gold

75 gram havrefiber

20 gram avfettet linfrømel (Tights.no)

2 ts bakepulver

1 ts salt

ca 2 ss psyllium

2,5 dl cottage cheese

1 ts eddik

 

Visp med en kjøkkenmaskin egg og søtning i ca 5 minutt til luftig eggedosis.

Tilsett alt det tørre og kjør forsiktig med eltekrok, ikke ha for høy hastighet da luften av baksten blir slått ut.

Mos cottage cheese med en stavmikser og kjør så mye du ønsker, jeg beholdt litt klumper i cottage cheesen.

Bland dette og edikk inn i deigen og elt til du har en fast deig som du kan rulle rundstykker med.

Rull rundstykker og trykk de flate, ha gjerne litt vann på fingrene ved forming av de flate “kakene”.

bruk en gaffel eller en grillpinne og lag et hullmønster på oppsiden, stikk ikke igjennom.

Dryss over havrefiber før steking.

Stek midt i ovnen på stekeplate i kledd bakepapir i IKKE forvarmet stekeovn på 200 grader i ca 15- 20 minutter, lurt å følge med på slutten av steketiden da dette varierer fra ovn til ovn.

Polarbrødnene kan fryses.

Håper det vil smake!

 

Ønsker deg en flott dag!

💗

#lavkarbo #lowcarb #polarbrød #tynnbrød

9 kommentarer
    1. Jeg er ikke så vant med polarbrød. Vet mange liker det veldig godt. Kanskje jeg må prøve meg på det i nistepakken, disse så i alle fall veldig gode ut 🙂

      1. Du kan prøve med å bytte ut linfrømel med havrefiber, men usikker på om det trengs mer eller mindre, mest sannsynlig mindre mengde havrefiber…🤔😊❤️

    2. Eg har en god del havrefiber,men ikke linfrømel,og det e et stykke til nærmeste helsekostbutikk,så eg prøver å bruke bare havrefiber istedenfor en blanding linfrømel/havrefiber.Ellers har eg alt det andre.Så godt at det finnes lavkarbo polarbrød som kan bakes selv.Eg baker alltid mine lavkarbo brød/rundstykker selv..

    3. Disse skal eg prøve,men eg har ikke linfrømel,men en god del havrefiber,så mye at eg kan bake flere posjoner,men kan eg bruke bare havrefiber istedenfor linfrømel/havrefiber?.Ellers har eg det andre til oppskriften.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg