Lavkarbo sjokoladekake

Reklame | Helsefreak.no Realcoffee.no

Hei,

Dette er en helt nydelig sjokoladekake med fløyelsmyk sjokoladekrem som kan få de fleste til å tro de spiser en “vanlig høykarbo kake”🙈😅

Jeg steker kaken i 20 cm kakeform og kaken blir ca 4 cm høy, så det er en liten kake, men; utrolig god 💗

I morgen deler jeg ukemeny med 7 middagstips her på bloggen, så du er velkommen innom da også💗😊

 

 

 

 

 

 

 

Sjokoladekake 

(20 cm rund kakeform)

 

3 egg

1dl natreen strø

1dl sukrin gold HER

75 gram sukkerfri lys sjokolade

50 gram smeltet smør

40 gram bakekakao

1 ts bakepulver

2 ts vaniljeessens

80 gram mandelmel (jeg brukte det fra Coop extra) (ikke fettredusert mandelmel)

1 ts pofiber HER

 

Sjokoladekrem til topping

80 gram Tine kremost naturell

30 gram romtemperert smør

80 gram sukrinmelis HER

2 ss kakao pulver (Jeg brukte her Regia bakekakao)

1 ss sterk kaffe, avkjølt (jeg brukte Espresso Milano fra Realcoffee.no HER)

2 ss flytende Sukrin Caramell

 

 

Sett stekeovnen på 175 grader (oppe og nede varme)

Visp egg og søtning til stiv eggedosis.

Smelt smør og ha i hakket sjokolade som du smelter inn i smøret på laveste temperatur.

Tilsett det tørre: mandelmel, bakekakao og bakepulver  i eggedosisen som røres varsomt inn.
Hell oppi sjokolade – og smør blandingen og vaniljeessens og rør varsomt.

 Hell røren oppi en smurt kakeform gjerne med bakepapir i bunnen.

Sett formen midt i forvarmet stekeovn i ca 15 – 20 minutter (varierer fra ovn til ovn).

Sjekk med en kakestikke om kaken er gjennomstekt.

La kaken avkjøles mens du lager sjokoladekremen.

Visp sammen ingrediensene til sjokoladekremen og smør den utover avkjølt kake.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en god helg!

 

Følg meg gjerne på instagram: @katrinestenhjem

 

#lavkarbo #lowcarb #kake #sjokoladekake

 

8 kommentarer
    1. Den kaka ser fantastisk ut,skal virkelig prøves…du er så fantastisk,bildene dine er SÅ innbydende👍🌻

      1. Det blir nok et annerledes resultat, ihvertfall smaksmessig, sesammel synes jeg smaker litt bittert så det ville jeg ikke hatt i en kake, men kokosmel kan du nok prøve. Men tilsett da ca halve mengden med mel om du bruker kokosmel. Lykke til! 💛💛💛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg