Lavkarbo smoothie-bowl

Hei,

Jeg har siste tiden hatt dilla på smoothies og smoothie-bowl, så her deler jeg bilder og oppskrift på frokosten min idag 😀 😀 😀

Smoothies er som jeg har skrevet om tidligere super måte å bruke opp rester (om du har feks noen tomater i kjøleskapet eller spinat, eller litt salat igjen så kan det brukes!) Du kan også lett gjøre den mer mettende ved å tilsette  gode fettkilder som kokosmelk, kokosolje og avokado for å nevne noe.  The sky is the limit!

Det er så nydelige farger ute nå fortiden, så jeg har plukket litt “høst” inn for en høststemning innendørs også! Er du også glad i høsten?

 

 

 

Blåbær-smoothie-bowl

(1 porsjon)

 

1 neve frosne blåbær

1/2 moden avokado

1-2 ss gresk yoghurt

søtning etter smak, jeg brukte flytende natreen

noen dråper vaniljeessens

Topping: peanøtter, kokosflak, blåbær, Sukrin Syrup Caramel

Du trenger også en stavmikser eller en blender.

 

Skyll blåbær og ha de i en blender (eller feks et desiliter mål dersom du bruker stavmikser).

Tilsett avokado, gresk yoghurt, søtning og vanilje og kjør det til en glatt smoothie.

Ha det over i en skål eller glass og topp med det du øsnker eller det jeg har (over).

 

Håper det smaker!

Ønsker deg en god dag!

 

Følg meg gjerne på instagram  @katrinestenhjem  

 

 

#lavkarbo #keto #smoothie #smoothiebowl #lowcarb

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg