Lavkarbo smoothie bowl

Reklame | Bodylab

Hei,

Kan jeg friste med en smoothiebowl laget av bringebær og avokado? Det jeg liker aller best med smoothies er at du kan bruke opp matrester som feks avokado, egg, smøreost, spinat, bær for å nevne noe.

 

Her smelter jeg kokosolje/cocosa og bakekakao over vannbad til en sjokoladesaus

 

 

Smoothie bowl

(1 porsjon)

 

150 gram frosne bringebær

50 gram avokado

søtning etter ønske, jeg brukte flytende natreen

ca 250 ml kokosmelk ( eller annen væske)

 

Kjør dette i en blender eller bruk en stavmikser.
Server i en bolle, jeg har her toppet den med jordbær, peanøtter, kokos, kornblomster og sjokoladesaus.

Sjokoladesaus lager du enkelt slik:

ca 1 ss cocosa

1-2 ss bakekakao pulver

Ha dette i en liten skål og sett det oppi en større skål med varmt vann slik av cocosa/kokosoljen smelter.
Rør det sammen, tilsett mer bakekakao viss den er for tynn.

Du kan også kjøpe ferdig sjokoladesaus som denne:

HER    fra Bodylab.

 

Håper det smaker!

Ønsker deg en god helg!

💗

 

Følg meg gjerne på instagram @katrinestenhjem

 

 

 

#lavkarbo #keto #lowcarb #smoothiebowl #frokost

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg