Lavkarbo squashgetti carbonara

Hei,

Jeg har dilla på squashgetti fortiden og idag deler jeg oppskrift på squashgetti carbonara- som ble kjempegodt! Denne gangen har jeg varmet squasjen litt i stekepannen. Dette er en super-enkel middag som er glutenfri.

 

 

 

 

 Squashgetti carbonara

(1 porsjon)

ca 1/2 – 1 squash

ca 120 -150 gram bacon eventuelt skinke og bacon i skiver/ terninger

1 eggeplomme

0,5 dl kremfløte

0,5 – 1 dl finrevet parmesan ost

salt og svartpepper (gjerne grovkvernet pepper)

Du trenger også en spiralizer til å strimle squashen.

 

Strimle squash med en spiralizer (spiralizer kan kjøpes HER)

Stek bacon og eventuelt skinke i en stekepanne.

Visp sammen eggeplomme, fløte, parmesan, salt og pepper i en bolle.

Når bacon er ferdig stekt kan du skru ned varmen på svakeste temperatur og legg strimlet squash oppi for å varme den litt.

Tilsett så eggeblandingen og bland det raskt inn, server straks.

Topp gjerne med litt revet parmesan og et dryss med grovkvernet pepper.

Håper det smaker!

 

Ønsker deg en god helg!

 

For mer inspo kan du følge meg på instagram: @katrinestenhjem

 

 

 

 

 

 

 

 

#lavkarbo #middag #lowcarb #squash #squashgetti #carbonara

 

11 kommentarer
    1. Du er fantastisk👋takk som deler oppskrifter med oss…jeg skal lage denne retten i dag,gleder meg😋

    2. Dette ble kjempegodt! Surret noen brokkolibuketter sammen med baconet, og det passet godt til. Takk for oppskriften!

    3. Hvor mange karbohydrater ca har en porsjon tror du? Er helt ny på dette og prøver lære meg å regne ut

      1. Bruk matvaretabellen der står det hvor mye karbo det er i matvarer 😊 i denne retten er minimalt med karbo, det er kun squash og kremfløte som inneholder litt karbo, men veldig lite, så det blir ca 2 gram karbo i en porsjon 😊❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg