Lavkarbo stekt ris med grønnsaker

Reklame | Tights.no

Hei 😊

Stekt ris med grønnsaker er en kjempegod middag- dette er en variant av den italienske retten riso cantonese. Idag har jeg laget en kjøttfri middag, men om du vil tilsette kjøtt passer det med feks stekt bacon i terninger.

Jeg har brukt Sunnrask selleri ris fra Tights.no som kan kjøpes HER  og som inneholder kun 3,1 gram karbohydrater per 100 gram.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stekt ris med grønnsaker

( 4 porsjoner)

 

2 store egg

55 gram selleri ris HER

ca 200 gram blomkål og brokkoli blanding(frossen)

100 gram bønnespirer

ca 2 ts soyasaus (glutenfri)

salt og pepper

 

Visp med gaffel eggene med 1/2 ts salt og litt pepper.

Hell eggerøren i stekepanne og stek som en tynn pannekake til den er tørket på toppen, da kan du bruke feks en stekespade og «riv» opp egget i mindre deler/ strimler. Skru av varmen og sett eggstrimlene til sides.

Kok opp vann i en kasserolle og hell oppi blomkål og brokkoli blandingen som kan trekke i vannet til de er varme.

Ha selleri ris i en kasserolle med kaldt vann (dekker risen) og 1/2 ts salt, og la det småkoke ca 6 minutter  til risen er mykere, skal være litt al dente, ikke helt myk.
Hell risen over i en sil slik at vannet renner ut, press med en skje eller lignende lett på risen slik at den blir mest mulig tørr.

Ha blomkål og brokkoli blandingen i stekepannen med eggstrimlene sammen med litt soyasaus, og sett stekepannen på middels høy temperatur.
Tilsett 1 ss smør.

Bland inn bønnespirer.

Tilsett selleri risen og bland alt godt sammen og fres det lett i stekepannen.

Server og nyt!

Håper det vil smake!

 

Ønsker deg en god dag!

💗

 

#lavkarbo #lowcarb #selleriris

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg